هدف سوگواره احلی من العسل الگوقراردادن حضرت قاسم برای نوجوانان است

تهران- ایرنا- مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را الگو قرار دادن حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان دانست.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده در ستاد برنامه‌ریزی هشتمین دوره سوگواره احلی من العسل گفت: خوشحالیم که در خدمت سه منشور ارزشمند قرآن، عترت و نماز در جهت ایجاد فرهنگ عاشورایی در نسل نو هستیم و همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها در این  زمینه وظایف خود را به نحو شایسته انجام داده اند.

مسیب زاده افزود: در سال های اخیر مراسم سوگواره احلی من العسل بزرگداشت روز نوجوان کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) فرزند برومند امام حسن مجتبی (ع)  جای خود را در فرهنگ عاشورایی جامعه باز کرده است و حتی بازتاب بین‌المللی نیز داشته است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز گفت: برگزاری سوگواره احلی من العسل فارغ از چارچوب های سازمانی است و همه حاضرین در ستاد برنامه ریزی با دل و جان در این کار ورود پیدا می کنند. امید است این کار هدفمند و اثرگذار با یک شور آغاز و به یک شعور در جامعه هدف ختم شود.

وی با اشاره به وضعیت کشور در سال جاری خاطر نشان کرد: امسال به دلیل شرایط جامعه و شیوع ویروس منحوس کرونا و تهدیدهایی که برای حضور در اجتماعات به وجود آورده است، شاید نتوانیم با کیفیت و کمیت مناسب مانند سال های قبل کار را دنبال کنیم، اما هدفمان این است که یاد و خاطره و نام این روز را حفظ کنیم.

مسیب زاده ادامه داد: به هر حال برای این کار پیشنهاداتی توسط نهادهای مختلف صورت گرفته است که باید با توجه به شرایط و وضعیت پس از بررسی در ستاد برنامه‌ریزی آن را به صورت دستورالعمل اجرایی به استان ها ابلاغ کنیم.

وی در ادامه به برخی از پشنهادها برای برگزاری هر چه با شکوهتر این سوگواره اشاره کرد و افزود: راه اندازی کارناوال های عزا، راه اندازی پویش های مردمی و برگزاری حضوری به صورت نمادین در استان های سفید و با رعایت پروتکل های بهداشتی و مجوز ستاد مقابله با کرونا از این دست فعالیت ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha