«محمدتقی آبایی هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نمونه آزمایشی زیرسامانه بیکاری در پنج استان قزوین، اردبیل، فارس، سمنان و هرمزگان اجرا شده و پس از کسب نتایج مطلوب اجرای آن به کل استانها ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: متقاضیان بیمه بیکاری باید برای ثبت بیمه بیکاری در مرحله نخست به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور (گذرواژه) اقدام کنند و سپس به سامانه Prkar.mcls.gov.ir وارد و مدارک مورد نیاز را ارایه دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: افرادی که پیش از این در سامانه بیمه بیکاری درخواست خود را به ثبت رسانده و بیکاری آنان ادامه دارد، زمان ورود به سامانه جدید برایشان از طریق پیامک اطلاعرسانی میشود.
آبایی هزاوه عنوان کرد: زیرسامانه جدید بیمه بیکاری از زیرمجموعههای سامانه جامع روابط کار به شمار میرود و این سامانه یک طرح ملی است که بیش از ۴۸ زیرسامانه دیگر دارد و متولی اجرای ان معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی اظهار داشت: شفافسازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات، ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک، ثبت دادخواست بدون مراجعه حضوری افراد از جمله مزیتهای این سامانه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: دریافت خدمات از این سامانه نیازمند احراز هویت است و کارگران و کارفرمایان با یک بار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت احراز هویت میشوند و دیگر برای ارایه درخواست نیاز به طی کردن مراحل کاغذبازی اداری نیست.
آبایی هزاوه گفت: ثبت دادخواستها، بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید پیگیری قرارداد کار، شناسایی واحدهای مشکلدار، شورای سازش، طبقهبندی مشاغل و بیمه بیکاری ساختمان از طریق زیرسامانه جامع روابط کار با هدف شفافسازی و ساماندهی اطلاعات در حوزه روابط کار انجام میشود.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.
نظر شما