اجرای طرح "تار" در ۶۶ کیلومتر از مناطق محروم و روستایی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح توسعه ارتباطات روستایی "تار" با هدف توسعه پهن‌باند روستایی و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات در ۶۶ کیلومتر از مناطق محروم و روستایی  این استان اجرایی شده است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در سه فاز اجرایی می‌شود و فاز نخست آن با پیمانکاری مخابرات استان برای بیش از ۷۳ کیلومتر فیبر گذاری در مناطق محروم و روستایی در حال اتمام است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۹۰ درصد در اجرای طرح "تار" در آذربایجان‌غربی پیشرفت فیزیکی وجود داشته است، اظهار داشت: این طرح با اعتبار ملی و دولتی و از محل اعتبارات طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: این طرح در هفته دولت سال گذشته کلنگ زنی شد و تا به امروز بیش از ۹۰ درصد آن اجرایی شده و با پایان تمام طرح زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات تا دورافتاده ترین و مرزی ترین نقاط استان تقویت می‌شود.

جلیلی‌نژاد افزود: با اجرای این طرح در روستاها، خدمات ارتباطی و زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته و میزان دسترسی خانوارهای روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات نوین و توسعه زیرساخت الکترونیکی در روستا افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش‌بینی شده که لایه اول آن در حوزه تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدهای وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha