۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 744
کد خبر: 83892518
T T
۱ نفر
منبع: با مشارکت موسسه کنکور آسان است source

برچسب‌ها

وظایف خانواده کنکوری ها چیست؟

۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۸
کد خبر: 83892518
وظایف خانواده کنکوری ها چیست؟

نقش خانواده در روحیه دانش آموز پشت کنکور را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. اگر دانش آموز روحیه خوبی نداشته باشد، فرقی ندارد که فرآیند مطالعه کنکور را در منزل انجام می دهد و یا با هدف ایجاد تمرکز بیشتر به کتابخانه مراجعه می کند! زیرا روحیه به خودی خود، نقش پررنگی در ایجاد تمرکز دارد.

با این حال خانواده های کنکوری باید نسبت به اهمیت نقش خود در روحیه دانش آموز آگاه باشند. در این مقاله به اصلی ترین وظایفی که خانواده کنکوری بر عهده دارد، خواهیم پرداخت.

انتخاب موسسه آموزشی کنکور و حمایت مالی

برنامه ریزی، یادگیری روش های مطالعه کنکور، بهره وری از تکنیک های تست زنی و فرمول های کنکور از مواردی است که با ثبت نام در کلاس های کنکور می توان به آن ها دست یافت.

همچنین خرید انواع کتاب کنکور و شرکت در تست های آزمایشی، هزینه هایی را در بر خواهد داشت که خانواده باید تا جای امکان نگرانی دانش آموز نسبت به هزینه ها را از بین ببرد.

مهم ترین نکته برای انتخاب موسسه کنکور خوب، پرداخت هزینه بالا نیست. بلکه تحقیق و پیدا کردن آموزشگاه معتبر وظیفه ای است که خانواده باید به کمک دانش آموز به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهد. برخی از موسسات آموزشی مانند موسسه کنکور آسان است مشاوره رایگان را برای دانش آموزان در نظر می گیرند تا دانش آموز به صورت کامل از کیفیت خدمات و آموزش مطمئن شود. به صورت کلی نقش خانواده در این مرحله بسیار پررنگ خواهد بود.

ایجاد انگیزه و عدم سرزنش به همراه تشویق دانش آموز

دانش آموزان قبل از کنکور، درگیر استرس و هیجان بسیار زیادی هستند. برخی از آن ها نسبت به روش های مقابله با استرس به خوبی آگاه هستند و توانایی کنترل احساسات خود را دارند. اما برخی دیگر از دانش آموزان تحت فشار روحی قرار می گیرند و کوچک ترین توهین یا سرزنش از سمت خانواده می تواند به شدت آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

از این رو خانواده تحت هیچ شرایطی نباید دانش آموز را سرزنش کند. حتی در صورتی که دانش آموز از روند آموزشی دور شده باشد و یا عملکرد آن رو به ضعف باشد، خانواده باید با تشویق و ایجاد انگیزه، از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند.

فرزند پشت کنکوری خود را با هیچ فرد دیگری مقایسه نکنید

نه تنها برای موفقیت در کنکور بلکه برای موفقیت در تمام قسمت های زندگی باید به نوجوان خود یاد بدهید که تحت هیچ شرایطی خود را با دیگران مقایسه نکند. مقایسه کردن افرادی که در شرایط مختلفی زندگی می کنند، نتیجه کاملا اشتباهی خواهد داشت. به طور مثال ممکن است یک دانش آموز برای آمادگی در کنکور ۱۴۰۰ تنها به روزی ۶ ساعت مطالعه اکتفا کند و با هوش بالایی که دارد سرعت یادگیری و مطالعه او بیشتر از دیگران باشد. از این رو خانواده نباید دانش آموز را با دیگر افرادی که در طول روز ۸ یا حتی ۱۰ ساعت مطالعه دارند، مقایسه کند.

بهترین روش مقایسه این است که فرد کنکوری، هر روز خود را با دیروزش مقایسه کند و با بررسی نتایج به خوبی متوجه خواهد شد که در کدام یک از قسمت ها باید مطالعه و تمرین بیشتری داشته باشد.

همه ی زندگی فرزند کنکوری تان را به درس و کتاب خلاصه نکنید!

یکی از رایج ترین اشتباهات والدین این است که فرزند کنکوری خود را تحت فشار می گذارند و از او می خواهند تا تمام قسمت های زندگی را وقف کنکور کند! درست است که دانش آموز کنکوری بیش از هر زمان دیگری باید تمرکز خود را برای مطالعه افزایش دهد و زمان زیادی را برای تکرار و تمرین در نظر بگیرد، اما به یاد داشته باشید که هر چندگاهی فرد کنکوری به استراحت و تقویت روحیه نیاز دارد. این استراحت می تواند سفر کوتاهی یک روزه و یا تخلیه هیجان در شهربازی یا هر تفریح سالم دیگری باشد.

به دانش آموز کمک کنید تا برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه داشته باشد

به صورت کلی بهتر است در فرآیندهای مختلف دانش آموزش کنکوری همراه او باشید و حس تنهایی را از او دور کنید. به طور مثال می توانید با مراجعه به مشاور، برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه دانش آموزتان در نظر بگیرید. البته می توانید این کار را به صورت رایگان از موسسه کنکور آسان است، بخواهید. همچنین برای دانلود رایگان فیلم های ریاضی امیر مسعودی و نمونه سوالات، می توانید به سایت این موسسه مراجعه کرده و جزوات را دریافت کنید.

موسسه کنکور آسان است، یکی از معتبرترین مراجع فعال در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی کنکور است که تاکنون در موفقیت بسیاری از کنکوریان سهیم بوده است.

منبع: با مشارکت موسسه کنکور آسان است source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha