۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۵
کد خبر: 83892769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۵۱ میلیون متر مکعب گاز برای قشم نیاز است

۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۵
کد خبر: 83892769
روزانه ۵۱ میلیون متر مکعب گاز برای قشم نیاز است

بندرعباس- ایرنا- میزان مصرف گاز در کل استان هرمزگان(در بخش شهری و صنایع)، ۲۵ میلیون متر مکعب است و با توجه به پیش‌بینی‌ها در دو تا سه سال آینده برای جزیره قشم، روزانه حدود ۵۱ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: منبع تامین گاز خط ۳۰ اینچ شهرستان قشم از خط صلح جهانی است و خطی  که از بوشهر به سمت سیستان و بلوچستان کشیده است.

فواد حمزوی عصرشنبه در دیدار با معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص گازرسانی به مناطق آزاد قشم و برخی صنایع و میزان اشتغالزایی آن اظهارداشت: این خط لوله گاز از استان هرمزگان نیز عبور می‌کند و درحال حاضر برخی از صنایع در غرب بندرعباس نیز ازهمین خط لوله، تغذیه می‌کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت خط صلح جهانی یک ظرفیت محدود است وهر شهرستان، صنعت و یا صنایعی زود تر از دیگران درخواست گاز کند و نسبت به بستن قرار داد  اقدام کند، گاز متعلق به اوست.

حمزوی در خصوص برخی مفاد قراردادگاز اشاره و توضیح داد: قراردادهای جدیدی که با شرکت ملی گاز ایران بسته می‌شود دارای شرایطی است که از جمله تاریخ پایان قرارداد حتما باید در آن ذکر شود و به نحوی که اگر تا زمان مقرر شده شرکت گاز هرمزگان به تعهدات خود عمل نکند، جریمه خواهد شد و اگر طرف مقابل نیز پس از رسیدن گاز به منطقه مورد نظر نسبت به مصرف آن اقدام نکند،آن صنایع و یا صنعت نیز مشمول جریمه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گازهرمزگان ابرازداشت: در سه سال آینده با مجوزهایی که منطقه آزاد قشم جهت گازرسانی خواهد داد، بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال  در این شهرستان و در زمینه گاز سرمایه‌گذاری می‌شود.

حمزوی افزود: با انتقال هر میلیون متر مکعب گاز به این منطقه، صنایع دیگر نیز حدود یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهند داشت که تاسیسات خود را ایجاد کنند و به ازای هر میلیون مترمکعب گاز به میزان ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد که در آن صنایع مشغول به کار خواهند شد.

وی یاد آور شد: در بخش گاز خانگی نیز سهمیه‌ای به میزان ۳۰۰ تا ۵۰۰ نیرو از شرکت ملی گاز ایران جهت آموزش رایگان نیروهای بومی در بخش لوله کشی گاز و تاسیسات آن گرفته تا همین نیروها و افراد در آن صنایع به عنوان متخصص در زمینه گاز و تجهیزات آن مشغول شوند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: در این سال‌ها یک خوشبینی عمومی و امیدی خوب بین مردم جزیره قشم در خصوص انرژی نقش بسته است و در بحث گاز شهری نیز کمک‌دهنده شرکت گاز استان خواهیم بود تا مردم از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

کیهان عباسیان افزود: با گازکشی به تمامی شهرستان قشم، شاهد یک سبد انرژی خوب در این منطقه خواهیم بود وامید است با برنامه‌هایی اصولی از گاز طبیعی و در راستای استفاده از سوخت‌های پاک، به عنوان سوخت کشتی های این منطقه(LNG) استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha