زاهدی: انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن فصل دونتسک، لذت‌بخش بود

تهران- ایرنا- مهاجم ایرانی تیم المپیک دونتسک، گفت: انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن فصل المپیک دونتسک از سوی هواداران اتفاق خوشحال‌کننده‌ای بود؛ این یعنی به خوبی توانستم بخشی از توانایی‌ام را نشان دهم و حس لذت‌بخشی است.

شهاب زاهدی، بازیکن ۲۴ ساله و ایرانی تیم المپیک دونتسک اوکراین در اولین فصل حضورش در فوتبال اوکراین نمایش بسیار خوبی داشت و از سوی هواداران این تیم به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد.

زاهدی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا درباره عملکردش در این فصل اظهار داشت: خدا را شکر می‌توانم بگویم سال خوبی بود. به غیر از موفقیت‌هایی که به دست آوردم تجربیاتی در کار و زندگی شخصی‌ام ایجاد شد. در مجموع امسال نسبت به سال گذشته همه چیز بهتر بود و به تجربه‌ام افزوده شد.

وی درباره انتخابش به عنوان بهترین بازیکن فصل از سوی هواداران المپیک خاطرنشان کرد: درباره انتخابم به عنوان بهترین بازیکن فصل المپیک دونتسک از سوی هواداران باید بگویم که واقعا اتفاق خوشحال‌کننده‌ای بود. این یعنی به خوبی توانستم بخشی از توانایی‌ام را نشان دهم و حس لذت‌بخشی است. این می‌تواند شروع موفقیت‌های دیگر باشد که بدون برنامه‌ریزی و تلاش هدفمند به دست نخواهد آمد.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره اینکه قرار بود اگر ۱۵ گل بزند رییس باشگاه شماره ۱۰ را به او بدهد گفت: عملکردم با در نظر گرفتن جام حذفی ۱۰ گل، سه پاس گل و ۲ پنالتی بود که فکر می‌کنم آمار نسبتا خوبی باشد. در مورد پیراهن هم رییس باشگاه گفته بود باید ۱۵ گل بزنم تا شماره ۱۰ را بگیرم چون واقعا این شماره را دوست دارم. اما از وقتی که شماره هشت را گرفتم حس خوبی به آن پیدا کردم.

وی درباره وضعیت پرنوسانی که در این فصل پشت سر گذاشت خاطرنشان کرد: شروع لیگ خیلی برایم سخت بود. نزدیک به سه ماه اول فصل هر ماه یک مربی داشتیم و شرایط بسیار نابسامان بود اما توانستم با لطف خدا تغییرش بدهم. مربی اسپانیایی که من با او رابطه خوبی داشتم در تعطیلات نیم‌فصل از تیم رفت. دقیقا همان مربی که با او به مشکل خورده بودم برگشت ولی این بار دیدگاه متفاوتی نسبت به من داشت و شرایط خوب پیش رفت. الان رابطه خوبی با یکدیگر داریم. در فصل پیش رو اما شرایط متفاوت است و خیلی به آن امیدوارم.

زاهدی همچنین اذعان داشت: نوسانات در این فصل بسیار زیاد بود. خیلی عوامل دست به دست هم داد تا تیم عملکرد قابل توجهی نداشته باشد. وقتی لیگ به ۲ قسمت تقسیم شد اگر رتبه دوم را بین ۶ تیم به دست می‌آوردیم می‌توانستیم به مرحله پلی‌آف لیگ اروپا برسیم اما متاسفانه سوم شدیم. امتیازات زیادی را در نیم‌فصل اول از دست دادیم و شریط ما خیلی بد بود. الان اما اوضاع فرق دارد. هم اسکلت‌بندی تیم حفظ شده و هم بازیکنان به شناخت خوبی از یکدیگر دست پیدا کرده‌اند.  

زاهدی درباره تغییر پستش در تیم المپیک تصریح کرد: وقتی به نیم‌فصل رفتیم و شرایط تغییر کرد و پستم به هافبک پشت مهاجم تغییر کرد. این وظیفه به من محول شد تا بیشتر رو به عقب بیایم و بازیکنان وینگر را تغذیه کنم و همین باعث شد تا از روند گلزنی دور شوم. در این مدت بیشتر با کار گروهی آشنا شدم و بیشتر در خدمت تیم بودم. این برای تیم راضی‌کننده بود و در پایان فصل هم توانستم گلزنی‌هایم را ادامه دهم.

وی درباره وضعیتش برای فصل آینده توضیح داد: یک سال دیگر با المپیک قرارداد دارم و شرایطم با این تیم خوب است. به تمرینات هم برگشتم و حدود ۲۰ روز دیگر مسابقات آغاز می‌شود. با این وجود نقل و انتقالات تا حدود ۲ ماه دیگر ادامه دارد. تمرکزم ۱۰۰ درصد روی کار خودم است و کسانی که بخواهند با من ارتباط بگیرند را به مدیربرنامه‌هایم محول کرده‌ام و خودم فقط تمرکزم روی کارم است. به نظرم درست‌ترین کار ممکن همین است.

زاهدی درباره احتمال بازگشتش به پرسپولیس بیان داشت: پرسپولیس جایی است که من در آن رشد کردم. به نوعی حرفه‌ای بودن را در آنجا یاد گرفتم و همیشه برای من جایگاه خاصی دارد و اهمیت دارد. نتایج پرسپولیس فوق‌العاده بوده و صحبت‌های من هم در همین حد بوده است و از ننایجشان تقدیر کردم. من فقط و فقط متعهد به تیمی هستم که به آن قرارداد دارم. تمام تصمیمات دیگر را هم مدیربرنامه‌هایم اتخاذ می‌کند و این تنها چیزی است که من را به موفقیت می‌رساند.

وی درباره بازگشت زودهنگام به تمرینات المپیک گفت: استراحت من و تمام تیم کلا ۱۰ روز بود. تمرینات را خیلی سریع شروع کردم. همه این زمان استراحت را با خانواده سپری کردم. حدود ۲۰ روز دیگر همانطور که گفتم لیگ شروع می‌شود. نسبت به فصل قبل اوضاع بهتر است. در آن زمان بازیکنان جدید زیادی داشتیم اما حالا همه نسبت به هم آشنایی بهتری پیدا کردیم. کادر فنی هم همان کادر فنی پایان فصل قبل است. امیدوارم فصل خوبی داشته باشیم.

مهاجم اسبق تیم آی‌بی‌وی‌وستمنیجر ایسلند در پاسخ به این سوال که بهترین لژیونر ایران در فصلی که گذشت که بود؛ گفت: همه لژیونرها عملکرد قابل توجهی در این فصل داشتند و اینکه بخواهم یک نفر را انتخاب کنم بسیار سخت است ولی خوشحال‌کننده است که ایرانی ها در اروپا نمایش خیره‌کننده‌ای داشتند.

زاهدی در پایان درباره احتمال دعوت شدن به تیم ملی تصریح کرد: اگر به تیم ملی دعوت شوم نشان می‌دهد که عملکردم بسیار خوب بوده است. به نظرم کادر فنی جدید تیم ملی با حضور آقای اسکوچیچ و کمک‌های ایشان که وحید هاشمیان و احتمالا کریم باقری هستند بهترین تصمیم را می‌گیرند و به شرایط آشنا هستند. من همیشه آماده‌ام تا با افتخار به تیم ملی کشورم کمک کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha