آوای ورزش در همسایگی شرق پایتخت به گوش رسید

تهران- ایرنا- رئیس هیات ورزش همگانی استان تهران گفت: نخستین دوره طرح «آوای ورزش در همسایگی» عصر روز گذشته، سه‌شنبه با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در شهرک امید واقع در شرق پایتخت آغاز به کار کرد.

ولی‌الله شجاع‌پوریان در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح همگانی قبل از فرا رسیدن ماه محرم در چهار شهرک مسکونی امید، آتیه‌ساز، دریاچه چیتگر و بهاران اجرایی می‌شود و پس از پایان ماه صفر نیز به صورت دائمی ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: طرح «آوای ورزش در همسایگی» علاوه بر پایتخت در پنج استان دیگر نیز اجرا می‌شود تا بخشی از مشکل کم‌تحرکی در جامعه را رفع کند. 

وی اضافه کرد: کمبود نشاط اجتماعی و گرفتاری‌های روزمره باعث شده است تا بسیاری از شهروندان کمتر به سلامت فردی توجه کنند و بیماری‌های دیابت، فشار و چربی خون در کمین آنان قرار گیرد.  

وی با بیان اینکه یکی از برنامه مهم این هیات توجه به سلامت شهروندان است، خاطر نشان کرد: این طرح با شعار آماده‌باش ورزش همگانی پایتخت برای شکست کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از طریق حضور علاقه‌مندان در بالکن‌های خانه‌ها اجرا می‌شود. 

به گزارش ایرنا به نقل از کارشناسان، وقتی زندگی به هر دلیلی از جمله شیوع کرونا، کم‌تحرکی را پیش بگیرد، کالری کمتری می‌سوزاند و اضافه وزن و چاقی به سراغ فرد می‌آید.

اما این همه ماجرا نیست و بر اثر کم‌تحرکی، قدرت ماهیچه‌ها کم و استخوان‌ها ضعیف می‌شود و متابولیسم بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد تا جایی که ممکن است دچار مشکلات تنفسی شود.

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و همچنین جریان خون و به هم خوردن هورمون‌ها نیز تنها بخشی از آثار مخرب کم‌تحرکی است، در حالی همه ما این روزها برای شکست دادن کرونا به تقویت سیستم ایمنی نیاز داریم.

پس بهتر است به «آوای ورزش در همسایگی» با جان و دل گوش فرا دهیم و ورزش خانگی را جلا دهیم.

اخبار مرتبط

  •  سلطه کرونا بر ورزش

    سلطه کرونا بر ورزش

    تهران- ایرنا- فراگیری شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و تعطیلی مسابقات مختلف ورزشی موجب شده تا…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha