۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 83897554
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۰۰ هزار پُرس غذای گرم در همدان توزیع می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: به مناسبت عید غدیر بیش از ۵۰۰ هزار پُرس غذای گرم به همت مجموعه‌های مردمی تهیه و توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تمام مراحل طبخ و توزیع غذا با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی و طبق ضوابط ستاد ملی کرونا صورت می‌گیرد. 

 وی از مناسبت غدیر به عنوان عیدالله اکبر نام برد و گفت: امسال دستگاه های دولتی حاضر، ظرفیت های مردمی، هیأت‌های حسینی و تشکل‌های مذهبی دست به دست هم دادند تا در معیت بنیاد غدیر استان همدان عید غدیر متفاوتی را رقم بزنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تعامل شهرداری و دستگاه های زیرمجموعه آن را مناسب ارزیابی و اضافه کرد: آذین بندی و نصب پرچم در خیابان های اصلی، نورافشانی در شب عید غدیر و به اهتزاز در آمدن پرچم مزین به نام امیرالمومنین (ع)، نشان دهنده جایگاه با ارزش امور فرهنگی و دینی در سیاست‌های برنامه‌ریزی مدیران این نهادها است.

حجت‌الاسلام نظیری ادامه داد: در نگاه معرفتی شیعه، عید غدیر یکی از اعیاد مهم و با عظمت شیعه محسوب می‌شود که به نوعی باعث اتصال جریان نبوت به موضوع امامت شده و جریان انبیا را تداوم بخشیده است.

وی اضافه کرد: با شکل گیری ستاد مردمی غدیر زیر نظر امام جمعه همدان، هم‌افزایی خوبی برای بزرگداشت این عید بزرگ صورت گرفت و اگر گسترش ویروس کرونا در جامعه مطرح نبود، این مراسم‌ها نمود بیشتری داشت.

حجت‌الاسلام نظیری از برگزاری مسابقات معرفت افزایی غدیر با عناوین مختلف از جمله مسابقه «پیمان ماندگار» خبر داد و گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌های فرهنگی به فضای مجازی سوق داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خاطر نشان کرد: برگزاری بیش از ۸۰ کاروان شادی، بیش از ۱۲۰ اجرای سرود، جشن در فضای باز، نور افشانی مساجد در شب عید از جمله برنامه هایی است که با این اقدامات متنوع، شاهد تحول ارزشمند و شور و نشاط در برگزاری مراسم بزرگداشت عید غدیر هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha