راه‌اندازی پژوهشکده رویان استان سمنان نیازمند تامین اعتبار

سمنان- ایرنا- رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: ‌طرح‌های جهاد دانشگاهی در استان ماموریت ملی دارند از جمله آنها، می‌توان به طرح ایجاد پژوهشکده رویان در مهدیشهر اشاره کرد که با جذب اعتبارهای لازم پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و تکمیل آن نیازمند تامین اعتبار است.

حسن رهایی روز چهارشنبه در آستانه ۱۶ مرداد، چهلمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به خبرنگاران ابراز داشت: برای طرح رویان خرید زمین و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی عملیات احداث فاز اول ساختمانی همراه احداث خیابان ها و آسفالت ریزی کل محوطه انجام شده است و با حمایت مسوولان استانی و دولت با تخصیص اعتبارهای باقیمانده و اعتبارهای مربوط به تجهیزات در تکمیل آن تسریع شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان یادآوری کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف رویان نیز ظرفیت نوین و با ارزشی است که توسط این مجموعه از سال ۱۳۹۲ در استان مشغول به ارائه خدمت است و تا کنون بالغ بر ۲ هزار مراجعه و بیش از ۶۰۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان انجام شده است.
رهایی یادآور شد: اخذ موافقت کلی برای گروه برنامه ریزی گردشگری کویر و پیگیری برای اخذ موافقت اصولی گروه، انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط، پیش بینی و تهیه زمین به مساحت ۱۶ هکتار برای احداث مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی و همچنین اخذ موافقت قطعی برای مرکز خدمات تخصصی زمین شناسی و معدن، احداث و تجهیز آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی و انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه های مرتبط با مواد معدنی موجود در استان از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی است.
وی افزود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کویر سمنان و مرکز تولیدات گیاهای درشاهرودنیز از دیگر طرح‌های ملی جهاددانشگاهی در استان سمنان است که در ۲ حوزه مطالعات کویر و کشاورزی در حال راه اندازی است و تکمیل آن نیازمند حمایت مسوولان استانی و تخصیص اعتبارات باقیمانده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: ۳۴ هزار نفر توسط جهاددانشگاهی استان آموزش دیده اند و ۶ هزار نفر از سامانه آموزشی و آزمون آنلاین جهاددانشگاهی استان سمنان بهره‌مند شدند.
وی  اظهار داشت: در یکسال گذشته بالغ بر ۵۱۷ نفر در غالب  ۱۶۳ دوره آموزشی آزاد شامل آموزش‌های زبان خارجه آموزش های مهارتی پزشکی، آموزش کامپیوتر و فناوری اطلاعات و کارآفرینی و همچنین ۳۳ هزار و ۶۱۶ نفر  در قالب ۵۸ دوره آموزشی کارفرمایی و قراردادی شرکت کردند.
به گفته رهایی  بیش از  ۲ هزار دوره آزمون برای بالغ بر ۶ هزار نفر از متقاضیان در دستگاه های اجرائی و فراگیران آزاد از طریق سامانه آموزش های مجازی و سامانه آزمون آنلاین جهاددانشگاهی استان سمنان نیز برگزار شده است.
رهایی ادامه داد: در یکسال گذشته ۲ هزار نفر در استان سمنان در بیش از ۵۰ دوره آموزشی مهارت پزشکی از جمله تکنیسین داروخانه، دستیار کنار دندانپزشک، کاربرد درمانی گیاهان دارویی، دستیار چشم پزشک و امدادگر اورژانس شرکت کردند و درصدبالای ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: مرکز نوآوری و شتاب دهی با زمینه فعالیت نرم افزارهای کاربردی مبتنی بر تلفن همراه صادره از سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی و مرکز نوآوری طراحی اپلیکیشن موبایل از دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و IT در جهاددانشگاهی استان سمنان آغاز به کار کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha