بهمن مرادنیا عصر چهارشنبه در شورای هماهنگی ترافیک کردستان اظهار داشت: باید تلاش کنیم که ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی وعده داده شده هم انجام شود.
وی افزود: در حوزه راههای اصلی هم مسیر سنندج - مریوان ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مسیرهای سروآباد - کامیاران و سقز - مریوان هم امسال به اتمام میرسد.
مرادنیا با بیان اینکه مجموعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل باید جدیتر پای کار بیاید بویژه کریدور شمال جنوب مهم است یادآور شد: باتوجه به تخصیص اعتبارات لازم، تملک اراضی و مشکل معارضین در محور کامیاران باید حل شود.
وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در حوزه زیرساختها و راهسازی در حال انجام است که عقبماندگیهای گذشته را نیز جبران میکند اضافه کرد: همه باید تلاش کنند با بهبود زیرساختهای جادهای و افزایش ایمنی آن امنیت مردم در راهها افزایش یابد.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع وانت بارها در خیابانهای شهری به معضلی جدی تبدیل شده که چهره شهر را هم نامناسب کرده و ترافیک را افزایش داده است.
مرادنیا با بیان اینکه ساماندهی و کنترل وانتبارهای سطح شهر خواسته عموم مردم است افزود: بعد از تصویب ساماندهی این وانتها و اختصاص محلهایی برای استقرار آنها نباید اجازه داد وانتهای جدیدی در خیابانها مستقر شوند.
فرمانده انتظامی کردستان هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا کنون (چهار ماه) تصادفات برون شهری ۱۵ نفر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تلفات افزایش یافته است.
سردار علی آزادی افزود: تعداد تلفات تصادفات درون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ نفر کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در این چهار ماه تعداد مصدومین ۲۵ درصد معادل ۶۲۷ نفر کاهش یافته است یادآور شد: در تصادفات درون شهری خودروی سواری پژو ۲۲ درصد و خودروی سواری پراید ۱۸ درصد مقصر شناخته شده است.
سردار آزادی اضافه کرد: در تصادفات برون شهری هم خودروهای سواری پژوه ۴۰۵ و پراید باهم ۱۵ درصد و ناوگان باربری هم ۱۵ درصد مقصر شناخته شد.
رییس پلیس راه استان کردستان هم در این نشست گفت: ۴۷ درصد تصادفات استان به دلیل واژگونی بوده است که علت آن هم سرعت غیرمجاز است.
سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: پیشنهاد میکنیم برای کاهش تصادفات ناشی از واژگونی تعداد دوربینهای کنترل سرعت و سامانههای ثبت تخلف افزایش یابد.
وی افزود: سرعت در محورهای روستایی هم بالا رفته است که پیشنهاد میکنیم محدوده مسکونی و حدود سرعت با نصب تابلو در این محورها مشخص شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کردستان هم گفت: از سال ۹۰ میزان تلفات ناشی از تصادفات هرساله کاهش یا افزایش یافته است و شاهد کاهش چشمگیری در این آمار نبودهایم.
محمدراشد مدرس گرجی با بیان اینکه تصادفات در بزرگراهها مشاهده میشود و تنها نوع تصادف تغییر کرده است افزود: برای کاهش تصادفات نیاز به آموزش و ارتقای رفتار ترافیکی رانندگان داریم.
وی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد تصادفات بر اثر واژگونی خودرو و ۴۴ درصد بر اثر برخورد ۲ خودرو بوده است یادآور شد: ۸۶ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح ترمز ای بی اس نداشته و ۹۰ درصد کیسه هوا نداشته است.
رییس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج هم در این نشست گفت: ۸۵ درصد ناوگان اتوبوس شهر سنندج مربوط به بخش خصوصی است که که با اتمام قرارداد ۴۵ اتوبوس معادل ۶۰ درصد از این بخش از شبکه حمل و نقل درون شهری خارج میشوند.
امیر جمشیدنژاد اظهار داشت: ضروری است با تامین اعتبار لازم این بخش را راضی به ادامه همکاری برای سه سال دیگر کنیم چراکه امکان افزودن ناوگان جدید اتوبوس وجود ندارد.
وی افزود: با پنج میلیارد تومان میشود قرارداد همه ۴۵ دستگاه را تمدید کرد این در شرایطی است که قیمت خرید یک اتوبوس سه میلیارد تومان است که هزینه بالایی خواهد بود.
جمشیدنژاد اضافه کرد: از سه هزار و ۹۳ دستگاه تاکسی موجود در سنندج یک هزار و ۷۹۹ تاکسی معادل ۵۸ درصد ناوگان عمر بالای ۱۰ سال دارد و خودروی فرسوده محسوب میشود.
وی یادآور شد: میتوان برای نوسازی این تاکسیها از تسهیلات کم بهره ۵۰ میلیون تومانی برای هر دستگاه از طریق صندوق کارآفرینی امید بهره برد و این ناوگان را نوسازی کرد.
نظر شما