تعداد مساوی زنان و مردان در کنکور کارشناسی ارشد

تهران- ایرنا- در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ که اکنون در حال برگزاری است، تعداد زنان و مردان مساوی است.

کنکور کارشناسی ارشد از ساعت هشت صبح امروز پنج شنبه در ۸۰ شهر کشور کلید خورد.

در این آزمون به طور کلی ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد، ۳۲۴ هزار و ۱۲۶ نفر زن و ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر نسبت ۵۰ -۵۰ زنان و مردان در این آزمون دیده می شود.

تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ رشته امتحانی نخستین نوبت آزمون را آغاز کرده اند؛ تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ نفر نیز در ۳۶ رشته امتحانی در صبح فردا جمعه ۱۷ مرداد و تعداد ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب نیز در ۶۴ رشته امتحانی برای صبح شنبه ۱۸ مرداد با یکدیگر رقابت می کنند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ تعداد ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ داوطلب در گروه آموزشی علوم انسانی، ۳۹ هزار و ۲۰۸ داوطلب نیز در گروه آموزشی علوم پایه، ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ داوطلب در گروه آموزشی فنی و مهندسی، ۱۷۷ هزار و ۳۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۵۴۸ هزار و ۸۹ داوطلب در گروه آموزشی هنر، ۳۰ هزار و ۸۵ داوطلب نیز در گروه آموزشی دامپزشکی رقابت می کنند.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی است.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، علاوه بر مشاهده کارنامه ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی که در دهه دوم شهریورماه اعلام می شود نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد و نسبت به انتخاب ۱۰۰ رشته محل اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha