رضا کیانی روز دوشنبه با حضور در تحریریه خبرگزاری ایرنا خوزستان در اهواز به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: توجه داشته باشیم که برخی مدیران قصد دارند خود را از چشمها دور نگه دارند و از مطبوعات انتظار دارند چشم بسته به مدح و ستایش آنها بپردازند.
وی با اشاره به جایگاه نقد در حوزه رسانه بیان کرد: اگر نقد نباشد جامعه حرکت و پویایی لازم را ندارد، نقد مسیر پیشرفت یک جامعه را هموار میکند و به مدیران کمک میکند تا از طریق آن نقاط ضعف خود بشناسند، یک مدیر نباید از رسانه انتظار داشته باشد که از او یک اسطوره بسازد و رسانه را در نقش یک مبلغ برای خود بداند.
مشاور هنری فرهنگی استاندار خوزستان افزود: یک مدیر باید تعاملی دو سویه با رسانه برقرار کند چراکه وقتی رسانه تنها نقش یک مبلغ را برای مدیر ایفا کند مدیریت شکننده میشود اما اگر مدیران، اهالی رسانه را مشاور امین خود در نظر گیرند میتوانند مسیر پویایی و رشد را طی کنند.
وی توضیح داد: مدیران استان باید نقدپذیری و بالا بردن آستانه تحمل را از خودشان شروع کنند و این امر شدنی نیست مگر آنکه خود را در اتاق شیشهای ببینند و شفاف عمل کنند.
کیانی خاطرنشان کرد: روز خبرنگار نقطه عطفی در جهت نهادینه کردن، پویایی، مدرنیته و توسعه در ایران است و فرصتی است که فارغ از تعارف و تکلف به واقعیتها پرداخته شود، آنچه در حوزه رسانه بسیار مهم است رسالت آگاهی بخش، نقد و کنشگری است.
وی با اشاره به نقش روابط عمومیها در فضای اطلاع رسانی کشور بیان کرد: یکی از نقشهایی که روابط عمومیها بر عهده دارند ایجاد یک رابطه دوسویه میان خبرنگاران و مدیران است اما این اتفاق آنطور که باید و شاید نیفتاده است و برخی مدیران به یک سویهنگری عادت کردهاند برای همین رسانهها باید بتوانند ضرورت ارتباط رسانه ای را در میان دستگاههای اجرایی جا بیندازند.
خوزستان صنعتشهر یا فرهنگشهر
مشاور هنری فرهنگی استاندار خوزستان ادامه داد: استان خوزستان را به عنوان استانی زمخت و صنعتی میشناسند و در واقع خوزستان را به عنوان یک صنعت شهر و نه فرهنگ-شهر قلمداد میکنند این در حالی است که استان خوزستان در حوزه فرهنگ، هنر و تاریخ از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی با بیان این که وجود اهالی فرهنگ و هنر و صاحبان قلم در این استان برای اهالی رسانه تعهدآور است گفت: انتظار میرود رسانهها در خوزستان ابتدا به سمت سرمایههای فرهنگی و هنری و پیشکسوتان این حوزه و سپس به سمت مدیران بروند.
کیانی تصریح کرد: صاحب اصلی توسعه اهالی فرهنگ و هنر، پیشکسوتان و هنرمندانی هستند که با حداقل امکانات دست و پنجه نرم میکنند تا بتوانند چراغ فرهنگ و هنر و توسعه را در استان روشن نگه دارند برای همین از رسانهها میخواهیم پیشکسوتان و هنرمندان را در اولویت قرار دهند.
وی با تاکید بر این که چشم انداز و راهبرد رسانهها باید توجه به توسعه فرهنکگی باشد بیان کرد: انتظار دیگری که از حوزه رسانه وجود دارد تلاش برای زدودن تقابل بین نسلها و ایجاد تعامل بین نسلها در حوزه فرهنگ و هنر است .
نظر شما