۱۷۰ عنوان محتوای آموزشی به سوادآموزان نهضت ارائه می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ۱۷۰ عنوان محتوای آموزشی در قالب کتب درسی، کمک درسی و فرادرسی در طول دوره تحصیلی در نهضت سوادآموزی به سوادآموزان ارائه می شود.

شاپور محمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره متناسب سازی کتاب های درسی آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار داشت: دفتر پژوهش و برنامه ریزی درسی در فرآیند تولید و سازماندهی مطالب درسی تلاش می کند کتبی را به زبان ساده تالیف کند تا افراد بی سواد و کم سواد بتوانند با آن محتوا ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: از میان ۱۷۰ عنوان محتوای آموزشی، بالغ بر ۳۰ عنوان آن در ۹ بسته ویژه گروه های خاص اجتماعی مانند کشاورزان، بانوان، زندانیان، اتباع خارجی، کارگران و اصناف ارائه می شود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: در مبحث تحکیم سواد چهار عنوان درسی، ۱۲ عنوان در ماده توسعه ای و دوره انتقال ۱۲ عنوان در ۶ ماده درسی به افراد کم سواد و بی سواد ارائه می شود.

محمدزاده افزود: همچنین طرح های خواندن با خانواده ۹ عنوان، حلقه های کتاب و کتابخوانی ۴۰  عنوان در ۴ بسته ۱۰ تایی و بسته های مهارت آموزی در بیش از ۵۰ کتب درسی مهارتی به افراد ارائه می شود.

پرداختن به زندگی شهید سلیمانی در کتب درسی

رییس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه از پرداختن به ابعاد شخصیتی و زندگی معنوی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در متن کتب درسی دوره سوادآموزی برای سوادآموزان خبر داد و گفت: دستاوردها و زندگی شهید سلیمانی برای همه مسلمانان حائز اهمیت است.

محمدزاده افزود: محتوای مربوط به زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی آماده شده است و برای سال تحصیلی آینده در اختیار سوادآموزان قرار می گیرد.

اختصاص ۱۲۰ مرکز توانمندسازی سوادآموزی

وی همچنین در ادامه درباره تجهیز مراکز توانمندسازی سوادآموزی اظهار داشت: امسال ۱۲۰ مرکز برای بحث توسعه ای توانمندسازی اختصاص داده شده و سعی بر آن است که این مراکز تجهیز شوند.

محمدزاده عنوان کرد: ۴۷۹ مرکز جامع سوادآموزی (توانمندسازی یادگیری محلی) در کشور وجود دارد که در این مراکز در کنار سوادآموزی به افراد بی‌سواد مهارت ‌های بومی نیز آموخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، سازمان نهضت سواد آموزی در چند سال گذشته با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز یادگیری محلی و توانمندسازی افراد کم‌سواد و بی سواد توانسته بخشی از نیازهای یک جامعه پویا و باسواد را به واسطه مهارت‌آموزی فراهم کند.

این مراکز به عنوان پایگاهی برای آموزش‌های همیشگی بزرگسالان و کانون مهارت آموزی‌ها در جامعه می‌تواند با آموزش مشاغل زودبازده در تامین معیشت خانواده‌ها و کیفیت زندگی آنها تأثیرگذار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha