۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83904138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فرمانداری میاندوآب: جایگاه و شأن خبرنگاران در جامعه حفظ شود

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری میاندوآب گفت: باید هویت خبرنگاران با خبررسانان و شهروند خبرنگاران در این شهرستان جدا شده و به جایگاه خبرنگاری به عنوان یک شغل ارج نهاده شود.

حسام شیرازه‌محبت روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که به همت فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: در میاندوآب یک بدعتی نهادینه شده که در روز خبرنگار، تعداد خبرنگاران به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد و در همین راستا باید خبرنگاران و رسانه‌های دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص و به آنها بها داده شود.

وی با بیان اینکه برای هر قشر در جامعه روز پاسداشتی تعیین شده‌است، افزود: در آیین بزرگداشت قشر یا صنف‌های مختلف، از سایر صنف‌ها در آن حضور نمی‌یابند، اما در مناسبت روز خبرنگار، افراد زیادی دعوت می‌شوند که این امر به هیچ وجه خوشایند نیست و باید دید یکسانی به جایگاه و منزلت خبرنگاران با شهروند خبرنگار وجود نداشته باشد.

سرپرست فرمانداری میاندوآب ضمن انتقاد از این وضعیت در میاندوآب، اعتراض خبرنگاران را به حق دانست و خواستار تفکیک فعالیت‌ها و شناسایی خبرنگاران رسمی از شهروند خبرنگاران و خبررسانان شد.

وی گفت: دیدگاه‌ها باید به سمت و سویی پیش رود که تفاوتی بین خبرنگاران رسمی با فعالان فضای مجازی وجود داشته باشد چون در طول سال فقط ۶ یا هفت نفر در جلسه‌ها حضور یافته و اخبار شهرستان را پوشش و انعکاس می‌دهند.

شیرازه محبت با اشاره به اینکه خبرنگاران از فعالیت در این عرصه امرار معاش می‌کنند، اظهار داشت: نحوه فعالیت‌ها در عرصه رسانه باید مدنظر قرار گیرد چرا که خبرنگاران در برابر رویدادهای ناگوار که آرامش و نظم جامعه را تهدید می‌کند، قدرت تجزیه و تحلیل داشته و به ایجاد آرامش و امید در جامعه کمک می‌کنند، اما فعالان مجازی در صورت مشاهده اتفاقات بدون ملاحظه آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

انتظارها از اصحاب رسانه منصفانه باشد

رییس هیات مدیره شهرک صنعتی "شهید باکری" میاندوآب‌ نیز در این آیین گفت: مردم و مخاطبان باید از اصحاب رسانه انتظار منصفانه‌ای داشته باشند و نباید در قبال اخباری که خلاف میل است، جبهه گرفت.

نادر محمدعلی‌پور همچنین با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش خبرنگاران میاندوآب‌ اظهار داشت: قداست و شأن خبرنگار باید ابتدا توسط خود این قشر و سپس توسط مخاطبان حفظ شود چرا که اصحاب رسانه با تحمل انواع ناملایمتی‌ها و سختی‌ها برای تهیه خبر فعالیت می کنند.

وی افزود: همچنین خبرنگاران گاهی مواقع در انتشار اخبار درست، تحت فشار های زیادی قرار می‌گیرند و از این بابت از زحمت‌های این قشر قدردانی می‌کنم.

رییس هیات مدیره شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب‌ بیان کرد: خبرنگاران در کنار اتفاق‌های ناگوار در پوشش یک خبر، در نهایت سعی می‌کنند اخباری را تولید کنند که به ایجاد امید، آرامش و نظم عمومی در جامعه منجر شود.

در این آیین از خبرنگاران میاندواب که در پوشش اخبار شهرک صنعتی فعالیت دارند. با اهدای لوحی قدردانی شد.

شهرک صنعتی میاندوآب با ۹۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال جزو برترین شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی است.

این شهرک در هشت کیلومتری جاده میاندوآب- شاهین دژ با مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار و با ۹۰ واحد فعال بیش از یک هزار و ۱۶ نفر اشتغالزایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha