مراسم عزاداری محرم چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این سازمان متولی مراسم‌های عزاداری محرم است، گفت: مراسم عزاداری دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان شهادت امام حسین(ع) و محرم یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی و فرهنگی است و امسال این مراسم با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در برگزاری آیین عزاداری محرم، فرامین مقام مظعم رهبری فصل‌الخطاب است و نباید در این آیین افراط و تفریط انجام شود.

طاهری اظهار داشت:آیین عزاداری امسال متفاوت از سالهای گذشته و براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود و مسوولان هیاتهای مذهبی، مداحان و همیاران بهداشتی هیات‌ها ، باید با مراجعه حضوری به اداره کل تبلیغات اسلامی و یا سایت بیرق ،ثبت‌نام و شیوه برگزاری مراسم را اعلام کنند و تعهدنامه کتبی رعایت دستورالعمل بهداشتی را امضاء کنند.

وی با تاکید بر اینکه مراسم عزاداری محرم امسال فضای باز برگزار می‌شود، گفت: برگزاری نماز و همچنین مراسم در فضاهای بسته با مدت زمان محدود و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری به سمت استفاده از محوطه‌ باز مدارس و زمین‌های ورزشی رفته‌اند که باید از سوی دستگاه‌ها برای واگذاری این اماکن هماهنگی لازم انجام شود.

وی گفت: برگزاری مراسم خیمه‌سوزان، شام غریبان و سنتهای خاص در مناطق مختلف استان که همراه با تجمع مردم است براساس نظر ستاد کرونای استان به تابعیت از ستاد ملی کرونا ممنوع اعلام شده است و برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی تابع برنامه ‌ریزی ستاد ملی کروناست.

وی در ادامه بر تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای هیاتهای مذهبی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و گفت: نذری تهیه شده در هیاتهای مذهبی باید با رعایت اصول بهداشتی تهیه و به صورت بیرون‌بَر باشد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر نظارت بیشتر و جلوگیری از حضور مردم، اقامت و نصب چادردر تفرجگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این مدت ۲۵۰ چادر مسافرتی مسافران در شهرستان بن، ۱۰۶ تخته چادر در سامان، ۹۵۰ مورد در لردگان و ۴۵ مورد در فارسان جمع‌آوری شده است.

سردار غلامعباس غلامزاده، نظارت و سرکشی از اماکن گردشگری و تفریحی، مغازه‌ها  و اصناف به خصوص لباس فروشی‌های زنانه و آرایشگاهها را ضروری عنوان کرد.

وی افزود: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم باید تمام مسایل جامع و کامل دیده شود و برگزاری مراسم براساس دستورالعمل ستاد کرونا باشد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha