معاون استاندار کردستان: مراسم محرم در اماکن روباز برگزار شود

سنندج‌ - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم باید در مکان روباز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و بیش از ۲ ساعت هم طول نکشد.

به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال عصر چهارشنبه در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا کردستان اظهار داشت:‌ اماکن عزاداری با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی مشخص و مراسم با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پذیرایی به شیوه گذشته و انداختن سفره در محل هیات‌های مذهبی انجام نشود، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی متولی برگزاری و نظارت بر فعالیت هیات‌های مذهبی است.

خوش اقبال اضافه کرد: شهرداری‌ها هم نسبت به فضاسازی و تزیین معابر و میادین شهری متناسب با ایام سوگواری محرم اقدام کنند تا حال و هوای این ماه بیشتر احساس شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت و دغدغه ما حفظ سلامت مردم است، یادآور شد: در صورت تخلف هیات‌های مذهبی از دستورالعمل های ابلاغی، مجوز فعالیت آنها تعلیق شده و به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم در این نشست گفت: جلسات توجیهی و آموزشی ویژه مسوولان هیات‌های مذهبی و کانون‌ مداحان در رابطه با ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، برگزار شده‌ است.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان یادآور شد: هیات‌های مذهبی با وجود داشتن مجوز فعالیت، برای این ایام باید مجوزهایی مجزایی دریافت کنند تا مراسم با برنامه‌ریزی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha