۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83906250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردرگمی نامزد مخالفان بلاروس بعد از شکست در انتخابات

مسکو - ایرنا - وزیر خارجه لیتوانی کشوری که سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد شکست خورده مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را پذیرفته است، اعلام کرد که او برای تصمیم گیری درباره فعالیت های آینده خود به فرصت نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، لیناس لینکیاویچوس وزیر خارجه لیتوانی روز پنجشنبه گفت: اجازه بدهید به وی (سوتلانا تیخانوفسکایا) فرصت بدهیم که پس از استرس وارده به آن نیاز دارد و وی سپس درباره تصمیم خود صحبت خواهد کرد.

به گفته وزیر خارجه لیتوانی، دلیل نیاز تیخانوفسکایا به وقفه و فرصت، شرایط دشواری است که وی در آن گرفتار شده بود.

سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس روز سه شنبه به لیتوانی از کشورهای حوزه بالتیک رفت و گفته می شود روادید این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ را در اختیار دارد. 

لینکیاویچوس با بیان اینکه تیخانوفسکایا سیاستمدار نیست و خود وی به این موضوع اذعان کرده است، اظهار داشت: بار سنگینی بر دوش وی قرار گرفت و وضعیت نشان داد که تیخانوفسکایا برای آن آماده نبود. 

وزیر خارجه لیتوانی تیخانوفسکایا را نماد انتخابات خواند و گفت که معتقد است که اقدامات تیخانوفسکایا این واقعیت را به وضوح نشان داد که بلاروس به تشکیل جامعه مدنی نیاز دارد.

به گفته لینکیاویچوس، تیخانوفسکایا در قرنطینه ۱۴ روزه بسر می برند که برای اتباع بلاروسی که به لیتوانی سفر می کنند اجباری است.هیچ استثنایی وجود ندارد. 

  وی این را نیز گفت که لیتوانی برای پذیرفتن افرادی که در بلاروس بخاطر شرکت در اعتراض های به انتخابات ریاست جمهوری احساس خطر می کنند، آمادگی دارد.

روز یکشنبه گذشته ششمین انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری این کشور با کسب بیش از ۸۰ درصد آراء پیروز شد و سوتلانا تیخانوفسکایا آموزگار پیشین زبان انگلیسی و رقیب اصلی لوکاشنکو توانست ۹.۹ درصد آراء به دست آورد.

 تیخانوفسکایا روز سه شنبه در فیلم ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد از مخالفان دولت بلاروس خواست برای اعتراض به خیابانها و میادین نروند.  

با این وجود خبرهایی منشتر شده که حاکی از توزیع مخفیانه "دلار" میان مردم برای کشاندن آنها به کف خیابان و ملحق شدن به صف ناآرامی ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha