۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83906268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان آغاز گفت ‌وگو با طالبان مشخص نیست

کابل - ایرنا - سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که هنوز زمان دقیق آغاز مذاکرات بین الافغانی با گروه طالبان نهایی نشده، اما محل و برنامه‌های آن مشخص گردیده است.

به گزارش ایرنا، «فریدون خوزون» امروز (پنجشنبه) در گفت‌ وگو با خبرگزاری «جمهور» افغانستان ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر بر سر آغاز زمان مذاکرات با طالبان توافق و مذاکره آغاز شود.

خوزون گفته است که در صورت آغاز مذاکرات، برنامه مرحله نخست گفت‌ وگوها اعلام آتش‌بس خواهد بود و هیأت دولتی در اولین دیدار با نمایندگان طالبان درباره آن گفت‌ وگو خواهند کرد.

وی آتش‌بس سراسری را خواست مهم مردم افغانستان دانسته و گفت که امیدوار است طالبان به این خواست مردم پاسخ مثبت بدهند.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفته است که هیأت مذاکره کننده با طالبان تعیین شده ترکیب آن ملی است که نیاز به تغیر ندارد.

پس از پایان لویه جرگه مشورتی صلح درباره آزادی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان، این گروه ضمن استقبال از این تصمیم لویه جرگه گفته بود که در یک هفته آینده مذاکرات را آغاز خواهند کرد.

اما عبدالله عبدالله در روز یکشنبه در سخنرانی پایانی لویه جرگه به مردم افغانستان گفت که طی سه روز مذاکره با طالبان آغاز خواهد شد.

اکنون فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک و مورد اختلاف گروه طالبان از طرف اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان امضا شده، اما دولت افغانستان تاکنون نگفته است که آیا روند آزادی آنها آغاز شده و یا خیر؟.

لویه جرگه مشورتی صلح درباره آزادی زندانیان طالبان با استقبال کشورهای منطقه و جهان مواجه شده و سفیر ایران در کابل نیز گفته که تصمیم لویه جرگه آخرین بهانه‌های آغاز گفت وگوی صلح را نیز از مسیر برداشته است.

ایران از گفت وگوی بین الافغانی و بدور از مداخلات بیگانگان حمایت کرده و صلح را خواسته مقدس مردم افغانستان می داند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha