۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83906655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترامپ از روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی استقبال کرد

نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا که در سیاست خارجی دستانی خالی را دارد، از تماس تلفنی ولیعهد امارات متحده عربی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی استقبال کرد و آن را دستاورد تیم خود دانست.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در حالیکه جرد کوشنر داماد و نماینده ویژه وی در فرایند طرح موسوم به معامله قرن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، برایان هوک نماینده مستعفی در امور ایران و استیون منوچین وزیر خزانه داری دولت وی حضور داشتند، این مطلب را مطرح کرد.

وی در حالیکه بر به رسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی افتخار می‌کرد، افزود: می‌خواهم نام این توافق را «دونالد جی ترامپ» بگذارم اما فکر کردم رسانه‌ها آن را درک نمی‌کنند و این کار را نکردم.

رئیس جمهوری آمریکا در این نشست هم به فکر رقابت انتخاباتی بود و پس از آنکه وزیر خزانه داری وی درباره تحریم علیه ایران سخن گفت، اظهار کرد: کدام یک آسانتر است، توافق با دموکرات‌ها یا خاورمیانه؟ من فکر می‌کنم خاورمیانه بسیار منطقی‌تر هستند.

توافق سریع با ایران

رئیس جمهوری آمریکا با تایید سیاست خود در خاورمیانه، مدعی شد: اگر من نبودم، دیگران اکنون در حال جنگ بودند. به کره شمالی نگاه کنید، خیلی‌ها از جمله رئیس جمهوری اوباما می‌گفت مشکل بزرگی است، هر کسی منتظر جنگ بود اما من آن را متوقف کردم.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا موافق الحاق سرزمین‌های فلسطینیان به اسرائیل هستید، گفت در این باره در حال مذاکره به اسرائیلی‌ها هستیم.

وی همچنین به توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: نگاه کنید از زمان شکستن توافق مسخره ایران چه اتفاقی افتاده است. پول به سمت گروه‌های بسیار وحشتناک می رفت و شما این نوع گروه‌های تروریستی را ندیده بودید. اکنون آنها پول ندارند چرا که ایران نمی‌تواند پول داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ادعا کرد: من از این مساله سپاسگزارم چرا که ایران در زمانه بسیار مشکلی قرار دارد، من خیلی صریح می‌توانم بگویم وقتی که انتخاب شوم می‌توانم در مدت ۳۰ روز با ایران به یک توافق دست یابم.

ترامپ با نادیده گرفتن بیانات صریح رهبر جمهوری اسلامی ایران که مذاکره با آمریکا را سم دانسته است و هیچ تصمیمی در هیچ سطحی از مقامات ایران برای مذاکره با این دولت آمریکا وجود ندارد، مدعی شد: آنها برای رسیدن به توافق دست و پا می‌زنند، اما آنها بیشتر ترجیح می‌دهند با جو بایدن خواب آلود مذاکره کنند تا ما. با این حال می‌توانیم با آنها بسیار سریع به یک توافق برسیم.

رئیس جمهوری آمریکا که از شکست طرح ضد ایرانی دولت خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد آگاه شده است، در چند روز گذشته این عبارات را برای توافق با ایران به کار برده است: به سرعت با ایران به توافق می‌رسیم؛ در مدت ۴ هفته با ایران به توافق می‌رسیم، می‌توانیم در عرض یکماه با ایران به توافق دست یابیم، و امروز هم گفت در مدت ۳۰ روز بهخ توافق می‌رسیم.

وی همچنین روشن نکرده است اگر از فردای انتخابات می‎تواند به سرعت به توافق برسد، چرا در ۴ سال گذشته نتوانسته است این کار را انجام دهد.

ترامپ ادامه داد: هیچ کسی همچون ایران، روسیه و چین علاقه ندارند که ببینند ترامپ مغلوب شده است چرا که آنها می‌توانند با جو بایدن به توافق برسند؛ این بیشتر به یک رویا می‌ماند.

وی درباره توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی هم اظهار کرد: در مدت چند هفته دیگر، مقامات امارات متحده عربی و اسرائیل برای امضای توافق به کاخ سفید خواهند آمد.

در بیانیه مشترکی که بین ترامپ، نتانیاهو و بن زاید منتشر شد از توافق به عادی سازی کامل روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی صحبت کرده‌اند.

همچنین این توافق را دستیابی به موفقیت دیپلماتیک "به درخواست ترامپ" دانسته‌اند و رژیم صهیونیستی هم ادعا کرده است حاکمیت بر مناطقی را که در معامله قرن ترامپ مشخص شده است را متوقف می کند.

این رژیم همچنین مدعی شده است تلاش‌های خود را در حال حاضر بر گسترش روابط با دیگر کشورهای عربی و آنچه جهان اسلام خوانده است، متمرکز خواهد کرد.

جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ که معامله قرن را سرپرستی می‌کرد، هم در این نشست گفت رئیس جمهوری ، مانند همه چیز ، از ما خواست که یک رویکرد غیر متعارف را اتخاذ کنیم. شما نمی‌توانید مشکلاتی را حل کنید همانطور که افراد قبل از شما انجام داده اند و حل نشده است.

کوشنر افزود رئیس جمهوری سعی می‌کند تا مردم را با محوریت منافع مشترک، بر خلاف اختلافات مشترک متحد کند. ما توانستیم به نتایجی برسیم که دیگران نتوانستند به آنها برسند. این باعث پیشرفت منطقه و پیشرفت جهان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha