۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹
کد خبر: 83907564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ رشد جمعیت خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر است

مشهد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: نرخ رشد جمعیت این استان با ۱.۳ درصد از نرخ رشد جمعیت در کشور که ۱.۱ درصد می‌باشد بیشتر است.

حسین نیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به نظر می‌رسد در این زمینه وضعیت بهتری داشته باشیم اما وضعیت استان در زمینه ثبت ولادت طی چند سال گذشته به رغم تلاش‌های انجام شده منفی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۱۳۲ هزار و ۳۹۰ مورد ولادت در استان ثبت شد ادامه داد: در سال گذشته ثبت ولادت در استان با کاهش چشمگیر نسبت به سال قبل از آن به ۱۱۶ هزار و ۷ مورد رسید.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: طی چهار ماه گذشته روند کاهش نرخ ثبت ولادت را دوباره تجربه کردیم به طوری که در این مدت ۳۷ هزار و ۱۸۹ مورد ولادت ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۴۰ هزار و ۲۰۹ ولادت حدود ۷.۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در زمینه کاهش نرخ ثبت ولادت دچار نگرانی هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی و هدفگذاری در این زمینه شاهد مدیریت مطلوب باشیم.

نیری ادامه داد: هم اکنون جمعیت استان خراسان رضوی ۶ میلیون و ۵۲۶ هزار نفر است که بعد از تهران رتبه دوم کشور را از این نظر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha