زنجان رتبه اول کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور را کسب کرد

زنجان- ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طبق اعلام وزارت کشور، این استان موفق به کسب رتبه اول کشور در برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شد.

ناصر فغفوری روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری تاکنون ۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۵۹ مصوبه در سطح استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۱ مصوبه تاکنون اجرایی شده و ۵۸ مصوبه نیز در دست اجرا است.

فغفوری افزود: طی این مدت ۱۳ جلسه کمیته کارشناسی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شده که ۲۸ پرونده در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۲۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شده که در مجموع یک هزار و ۸۲۳ مصوبه داشته است.

وی افزود: تاکنون ۹۴ درصد از مجموع مصوبات در استان اجرایی شده است.

فغفوری اظهار داشت: از آذرماه سال ۹۷ تاکنون تمام جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل واحدهای تولیدی و با حضور مقام عالی استان جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و بخش تولید برگزار شده است.

این مسؤول با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از آذرماه سال ۹۷ تاکنون گفت: در این مدت ۱۴۲ جلسه با یک هزار و ۲۳۴ مصوبه با حضور استاندار زنجان برگزار شده که یک هزار و ۱۲۶ مصوبه اجرایی شده است.

فغفوری خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، جلسات تخصصی در حوزه‌های جهاد کشاورزی، بانک‌ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حوزه معادن و اصناف به صورت جداگانه برگزار شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از سال ۹۶ تاکنون هیچ کارخانه‌ای به لیست واحدهای تولیدی تعطیل این استان اضافه نشده و هر سال نیز تعدادی از واحدهای تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۷ واحد تعطیل به چرخه تولید استان بازگشتند.

فغفوری با اشاره به رصد واحدهای بزرگ تعطیل در استان، افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اقدامات صورت‌گرفته، واحد ذوب فلز ابهر در سال جاری به خط تولید بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای احیای واحدهای چینی ماهنشان، بلکا شرق و چرم مصنوعی زنجان به دنبال مذاکره و جذب سرمایه‌گذاران جدید هستیم که امیدواریم به زودی شاهد بازگشت این واحدها به چرخه تولید استان باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به محورهای فعالیت این سازمان در سال جاری، گفت: سازمان هم‌اکنون فعالیت‌های خود را در چهار حوزه صیانت از واحدهای فعال و حفظ شرایط موجود، تکمیل واحدهای تولیدی نیمه‌تمام، احیای واحدهای تولیدی تعطیل و کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی انجام می‌دهد.

فغفوری ابراز کرد: در سال جهش تولید، احیای ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مجموع حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و از این لحاظ رتبه ۱۲ کشور را دارد. همچنین ۱۸ درصد از حجم سرمایه‌گذاری خارجی کشور در استان زنجان صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha