مشاور اسد: تسلیم در برابر اسرائیل چیزی نصیب کشورهای عربی نخواهد کرد
"بثنیه شعبان" مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رییس جمهوری سوریه

تهران- ایرنا- "بثنیه شعبان" مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رییس جمهوری سوریه شنبه شب در واکنش به عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، گفت: تسلیم در برابر اسرائیل، هیچ کشور عربی را بهتر نخواهد کرد، بلکه نتیجه این اقدام برعکس خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، شعبان با طرح سؤالی از حاکمان امارات و کشورهایی که در حال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، افزود: ما به کشورهایی که درحال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، می‌گوییم از این اقدام چه مزیتی نصیب آنان می‌شود و این کار چه دستآوردی برایشان دارد؟
شعبان با طرح این سوال که نمی‌دانم منفعت ابوظبی از توافق با رژیم صهیونیستی چیست؟  افزود: عامل اصلی هدف قرار دادن سوریه، نقش آن در منطقه و در محور مقاومت است.
مشاور اسد در خصوص پیام آمریکایی‌ها هم گفت: ما تنها پس از عقب‌نشینی و خروج ایالات متحده از خاک سوریه با آنان گفت وگو می کنیم ، چرا که نمی‌خواهیم درباره سرزمین و کشورمان کوتاهی کنیم و تنها زمانی با اشغالگران سخن خواهیم گفت که آنان از سرزمین ما خارج شوند.
وی ادامه داد: با وجود از میان رفتن جهان تک‌قطبی، باز هم اعراب از دولت آمریکا هراس دارند و از آن می‌ترسند.
مشاور رییس جمهوری سوریه در بخش پایانی سخنانش به قانون موسوم به سزار پرداخت و افزود: در صورتی که تسلیم قانون سزار شویم، این به معنای تهی‌شدن سوریه از تعیین سرنوشت ملی و حاکمیتی خود است.
بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز چهارشنبه شب گفته بود که هر زمان که تروریسم در جنگ با سوریه شکست خورده است، [حامیان غربی آنها بویژه آمریکا] از جنبه‌های دیگر درصدد فشار بر دولت دمشق برآمده‌اند و قانون سزار اقدامی در این راستا است.
«سزار» یا «قیصر» در متون تاریخی و در سال های ۶۹ و ۶۸ میلادی لقب امپراتوران روم و در ادامه نیز امپراتوری آلمان بود و در روزهای اخیر به قانونی اطلاق می‌شود که از سوی آمریکا برای تحریم‌های بیشتر علیه سوریه و دوستان آن توسط ترامپ رییس جمهوری این کشور امضا شده است.
نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون سزار را بعد از ۶ سال تاخیر تصویب کردند و ترامپ نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد تا این قانون از ۱۷ ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود و اکنون در حال اجرا است.
بر اساس این قانون، علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین علیه افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، ممکن است تحریم‌هایی اعمال شود. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند و یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور علیه تروریستها را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می‌دهند، اعمال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha