استاندار: نیاز بیمارستانی تهران به اکسیژن‌ساز قبل از پیک اول کرونا تامین شد

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: بیمارستان‌های استان در ابتدای شیوع ویروس کرونا فاقد دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به تعداد مورد نیاز بود اما با تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات ارزش‌افزوده شهرستان‌های استان، توانستیم عملکرد مطلوبی در پیک اول بیماری داشته باشیم.

«انوشیروان محسنی‌بندپی» روز شنبه در نشست مشترک با اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود چند دوره حضور در مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان تصور نمی‌کردم که استان تهران این حجم از کمبودها را به ویژه در بخش بهداشت و درمان و همچنین در ابعاد مختلف توسعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه استان تهران در همه ابعاد توسعه اعم از حمل‌ونقل عمومی و ریلی، محیط زیست، فضاهای آموزشی، سرانه‌های ورزشی و رفاهی با نارسایی مواجه است، ادامه داد: روند مطالبه‌گری از سوی مدیران با هدف رفع این کمبودها آغاز شده است.
«محسنی‌بندپی» همچنین تاکید کرد: مهمترین راهبرد ما در عملیاتی کردن شعار سال تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله احداث پنج پست برق فشار قوی و همچنین تخصیص پساب این شهرک‌هاست. 
وی افزود: در توسعه خطوط حمل‌ونقل ریلی نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته است به طوریکه قطار حومه‌ای پاکدشت، قرچک، ورامین و پیشوا به گرمسار طی دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. ‌
استاندار تهران همچنین گفت: ٢٣ درصد از جمعیت حاشیه‌نشین ساکن در بافت‌های ناکارآمد شهری کشور در استان تهران سکونت دارند و حدود ۲۲ درصد از آسیب‌های اجتماعی کشور در استان تهران رخ می‌دهد.
به گفته «محسنی‌بندپی» ۸۷ هزار میلیارد تومان معادل ۵۳ درصد درآمد مالیاتی کشور از استان تهران تامین می‌شود اما بودجه عمرانی متناسب با جمعیت و ظرفیت‌های استان تخصیص نمی‌یابد.
وی اضافه کرد: با وجود همه کمبودها توانستیم نرخ بیکاری را از ۱۲/۱ در پایان سال ۹۷ به ۹/۸ درصد تا پایان سال ۹۸ کاهش دهیم و به رغم همه فشارها و تحریم‌های ظالمانه حتی یک واحد تولیدی در استان تهران تعطیل نشد.
به گفته وی سالانه بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می‌شود اما زیرساخت‌های آن متناسب با این حجم از جمعیت ایجاد نمی‌گردد؛ «بیش از ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی از ۱۴ میلیون نفر جمعیت پایتخت دریافت می‌شود».

وی همچنین با اشاره به اقدامات مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: تهیه سند آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات خوبی بود که در استانداری انجام شد.

وی همچنین عنوان کرد: در مورد محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی و وضعیت پسماندها بر اساس طرح جامع مدیریت به شهرداری ماموریت داده‌ایم و از سوی دیگر شهرداری مکلف به صیانت از بهبودیافتگان آسیب‌های اجتماعی شد تا ۶ هزار نفر را با حرفه‌آموزی به جامعه برگرداند.

استاندار تهران ادامه داد: جهت تامین زیرساخت‌ها به عنوان کلیدی‌ترین اقدام در حوزه جهش تولید، ۱۹ شهرک دولتی و ۱۳ شهرک خصوصی ایجاد شده است و هم‌اکنون حدود ۱۸ درصد اشتغال، ۲۲ درصد شاغلان خدمت، ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی و ۵۴ درصد سپرده‌های بانکی کشور به تهران اختصاص دارد.

استاندار تهران تصریح کرد: احداث ساختمان سد نمرود، طرح ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران، طرح آبرسانی به شهر تهران از سد کرج، طرح قمربنی هاشم (ع) به عنوان بزرگ‌ترین طرح در حال اجرا، طرح آبرسانی سد ماملو و ایجاد تاسیسات فاضلاب تهران، پرند، اسلامشهر و شهریار از اقدامات مهم در استان تهران است.
محسنی بندپی با اشاره به دیگر اقدامات بیان کرد: توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای، احداث باند دوم شهریار - اسلامشهر، کمربندی دوم تهران، تعریض و بهسازی محور هراز، احداث آزادراه کنارگذر جنوب تهران، آزادراه تهران- کرج و تهران - شمال، مترو تهران - اسلامشهر، مسیر قطار حومه‌ای تهران - پردیس و تهران - پیشوا و موفقیت در حوزه کشاورزی که ۲ درصد شاغلان از سطح کشور در این حوزه را در بر می‌گیرد، از طرح‌های موفق دولت در ۶ سال گذشته است.
به گزارش ایرنا این جلسه به منظور رفع مشکلات و موانع موجود در این استان برگزار شد و نمایندگان با بیان نظرها و دیدگاه‌هایی، برای همکاری جهت بهبود وضعیت استان تهران پیرامون بودجه و مسائل مختلف اعلام آمادگی کردند.

آنان همچنین انتظاراتی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی، اقتصادی و بهداشت و درمان از استانداری داشتند که درا ین جلسه مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha