معاون استاندار کردستان: تبلیغات اسلامی مسوول نظارت بر مراسم ماه محرم است

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا سازمان تبلیغات اسلامی مسوول نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا در مراسم عزاداری و سوگواری ماه محرم است.

حسین خوش اقبال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در آخرین جلسه کمیته امنیتی،  اجتماعی و انتظامی مدیریت مقابله با کرونا دستورالعمل اجرایی ویژه مناسبات و مراسم ماه محرم و صفر به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: آنچه مورد تاکید کمیته بوده اینکه تمام مندرجات و دستورالعمل دقیقا اجرا شود ضمن اینکه هیچ تصمیمی غیر از مفاد پروتکل‌های بهداشتی قابل قبول نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: مسوولیت اجرا و نظارت بر رعایت پروتکل‌های ماه محرم نیز به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده که مقرر است نتیجه نهایی را جمع‌بندی و اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۲ جلسه ستاد ملی واصل شده و تمام مطالبات و مصوبات با شرایط استان مطابقت داده و اجرایی شده است، یادآور شد: این روند در خصوص برگزاری کنکور سراسری نیز اعمال شد تا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا، نسبت به اجرای آن در مراکز آموزشی با توجه به شرایط استان اقدام شود.

خوش اقبال تاکید کرد: رعایت تمام ضوابط و شرایطی که بطور طبیعی در سنوات گذشته توسط مجریان در مراسم مذهبی از جمله عزاداری ماه محرم و صفر اجرا می‌شد در سال جاری هم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونا دستورالعمل صادره از ستاد ملی به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای عمل دقیق طبق ضوابط ابلاغ شده از روز ۲۹ مرداد تا یکم شهریور آزمون کنکور همزمان با سراسر کشور در این استان هم برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: در صورت بازگشایی مدارس طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش همزمان با سراسر کشور مدارس استان نیز از ۱۵ شهریور بازگشایی خواهند شد.

وی یادآور شد: آموزش و پروش برای مقاطع مختلف اطلاع رسانی کرده معلمان و اعضای کادر اداری در مدارس حضور خواهند یافت و جزییات دیگر این موضوع در آینده از سوی وزارت متبوع و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۹۴۳ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۹۱۱ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از مردم می خواهیم با رعایت اصول  پروتکل های بهداشتی که شامل استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متری از یکدیگر و شستن مداوم دست هاست کمک کنند تا هرچه زودتر زنجیره انتقال کرونا را در کشور بشکنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha