طرح چهار خطه کردن جاده مرزن آباد - کلاردشت به طول ۲۰ کیلومتر سال ۱۳۸۸ تصویب شد و قرار بود ظرف مدت ۲ سال تکمیل و بهره برداری شود اما به علت اختصاص ندادن اعتبار در آن زمان و مشکلات زیست محیطی فقط در حد مصوبه باقی ماند.
اگر چه این جاده در حال حاضر به دلیل داشتن پیچ های خطرناک ، شیب های تند و نداشتن علائم هشدار دهنده مسیری ناامن برای مسافران و افراد بومی منطقه محسوب می شود ، ولی آنها به خاطر فرار از ترافیک شهرهای غربی استان و دیدن چشم اندازهای زیبا این محور را برای تردد انتخاب می کنند.
مجتبی شهسواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رایزنی مسئولان استانی بویژه استاندار مازندران در ۲ سال گذشته، عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن این محور امسال از حالت بلاتکیلفی خارج و وارد فاز اجرایی شده است.
وی گفت : امسال مبادلات اسنادی این طرح میان وزارت راه و شهرسازی و نیز سازمان برنامه و بودجه انجام و طرح تحویل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شده است.
شهسواری افزود : وزارت راه و شهرسازی نیز مدتی است با به کارگیری یک گروه مشاور مشغول انجام کار مطالعاتی و تهیه نقشه های لازم برای اجرای طرح است و طبق آخرین گزارش های رسیده اعتباراتی هم در سرفصل بودجه های ملی برای ساخت این راه پیش بینی شد.
وی ادامه داد : این مسیر به خاطر عرض کم معبر ، پیچ های غیر استاندارد ، نداشتن گاردریل ، نبود علائم هشدار دهنده و روشنایی در برخی از ایام سال بویژه زمستان و در شرایط یخبندان سبب بروز سوانح رانندگی می شود تاکنون نیز این گونه حوادث علاوه بر مسافران ، تعدادی از مردم بومی منطقه را به کام مرگ کشانده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی کلاردشت ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی طرح در دولت تدبیر و امید آغاز تا دغدغه های همیشگی مسئولان ، مردم بومی و مسافران این مسیر رفع شود.
شهرستان ۵۰ هزار نفری کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد. اداره راه و شهرسازی
شهرستان چالوس و کلاردشت با برخورداری از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در غرب مازندران قرار دارد.
نظر شما