بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی محرم شانه خالی کردن از ولایتمداری است

قم- ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: وقتی مراجع تقلید می‌گویند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است، آن‌هایی که ادعای ولایتمداری می‌کنند باید پای ولایت و آبروی سیدالشهدا و هیات بایستند و شانه خالی نکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی روز یکشنبه در جلسه‌ای با کارشناسان مرکز بهداشت قم، اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محافل عزاداری تکلیف شرعی عزاداران حسینی است.

وی ادامه داد: در تبعیت از فرمان‌ رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و علما و اساتید حوزه‌های علمیه، پای مکتب سیدالشهدا (ع) خواهیم ایستاد و مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برگزار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برای حفظ جان مومنین، دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت و افتخار اجرا می‌کنیم.

عزت زمانی افزود: امروز در شرایطی قرارگرفته‌ایم که باید از برخی خواسته‌های قلبی و اعتقادی در محافل عزاداری چشم‌پوشی کنیم و امیدواریم امسال با شور جوانانه و هدایت پیر غلامان حسینی، بهترین و پربازده‌ترین مجالس عزاداری را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از برخی افراد که بابیان مطالب شبهه، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند موردانتقاد قرار داد و یادآور شد: هرکسی که فهم از دین و تبعیت از سیدالشهدا(ع) داشته باشد می‌داند هیچ‌کسی از ولی‌فقیه جامعه و مراجع تقلید نسبت به اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع) دغدغه مندتر نیست.

همچنین در این جلسه، کارشناسان مرکز بهداشت قم به تشریح جزییات دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه مراسم عزاداری ماه‎های محرم و صفر پرداختند.

کاهش ساعت برگزاری مراسم به حداکثر ۲ ساعت، برگزاری مراسم در فضای سرپوشیده با یک‌چهارم ظرفیت و حداکثر یک ساعت برنامه، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از ارتباطات غیرضروری، استفاده همگانی و ضروری عزاداران از ماسک، ممنوعیت برگزاری هرگونه ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات و پذیرایی در جریان مراسم عزاداری، عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، استفاده از کیسه شخصی برای کفش‌ها، ممنوعیت جابجایی هیات ها و دسته‌های عزاداری، پرهیز از دست دادن پس از برگزاری مراسم و ضدعفونی کردن سطوح پس از پایان مراسم از مهم‌ترین دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم عزاداری است.

لازم به ذکر است که برگزاری مراسم در اماکن و فضاهای باز صرفا با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی امکان‌پذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha