۸.۵ میلیون دلار برای حمایت از ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری هدفگذاری شد

شهرکرد- ایرنا- معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مهمترین برنامه این سازمان در سال جهش تولید سرمایه‌گذاری هشت و نیم (۸.۵)میلیون دلاری برای حمایت از تولیدات ساخت داخل در استان است.

محمدکاظم منزوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار با این هدف در نظر گرفته شده است که تولید جای واردات را بگیرد و بدین تریب علاوه‌بر تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکا به داخل، زمینه توسعه صنایع استان را نیز فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مصادیق خوداتکایی، تولید ماشین‌آلات دوخت ماسک بود که این ماشین‌آلات که مشابه نمونه خارجی است، ظرف ۲ ماه تولید و در سه واحد صنعتی استان به کار گرفته شد.

به گفته منزوی،در شرایط شیوع ویروس کرونا برخی واحدهای صنعتی استان پویایی و هوشمندی لازم را به کار گرفتند و با تغییر خط تولید از آسیب‌های اقتصادی این ویروس مصون بمانند و در زمینه تولید الکل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده فعال شوند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۴ واحد صنعتی در استان در خصوص تولید مواد ضدعفونی و چهار واحد صنعتی نیز در خصوص تولید ماسک فعال شده‌اند.

منزوی خاطر نشان کرد: این در حالی بود که در ابتدای شیوع ویروس کرونا برای تامین هزار لیتر الکل نیز مشکل داشتیم، اما با حمایت از یکی از واحدهای صنعتی استان و تغییر خط تولید این واحد، توانستیم الکل به میزان کافی تولید کنیم و اکنون بازار استان از انواع محلول‌های ضدعفونی کننده اشباع شده است.

وی تنها چالش تولید ماسک در استان را کمبود پارچه عنوان کرد و گفت: به زودی یک واحد صنعتی استان در استان در زمینه تولید پارچه فعال می‌شود که می‌تواند نیاز استان و بخشی از نیاز کشور به واردات پارچه را تامین کند.

به گزارش ایرنا، ۹۰۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که برخی محصولات تولیدی این واحدها نظیر ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان، محصولات خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha