قاسم جلیلینژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار ۶۶ درصد دفاتر ICT روستایی آذربایجانغربی خدمات بانکی ارائه میدهند و باید تا پایان برنامه تمام دفاتر به ارائه این خدمت مجهز شوند.
وی بیان کرد: دریافت قبض، پرداخت تسهیلات و خدمات بانکداری الکترونیک از جمله خدماتی هستند که در این دفاتر ارائه میشود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی بیان کرد: استقرار خدمات در تمام دفاتر موجود از جمله برنامههای این اداره کل است و در این راستا برای اخذ کد بانکی برای دفاتر تازه تاسیس در صورت احراز شرایط مشکلی وجود ندارد.
جلیلینژاد اظهار داشت: درخواستهای تاسیس دفاتر فناوری اطلاعات به طور ماهیانه توسط پست بانک بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز صادر میشود و برای اخذ مجوز محدودیتی وجود ندارد.
وی افزود: با هدف بهرهمندی مردم از خدمات بانکی در مناطق کمبرخوردار از ۷۴ دستگاه خودپرداز ( ATM) منصوبه ۵۶ دستگاه آن با هزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف دسترسی روستائیان برای روستاهای فاقد هرگونه دستگاه خودپرداز بانکی ایجاد شده است.
در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعههای پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکتهای خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمانهای وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استانها پیگیری میشود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامهای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامهها و سیاستهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهدهدار است.
نظر شما