۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83910652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرانسه صدور ویزا برای لبنانی‌ها را از سر گرفت

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83910652
فرانسه صدور ویزا برای لبنانی‌ها را از سر گرفت

تهران - ایرنا - وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور به منظور نشان دادن همبستگی با مردم لبنان به دنبال انفجار ۱۴ مرداد/۴ اوت در بندر بیروت صدور ویزا برای لبنانی‌ها را از سر گرفته است.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از انفجارهایی که در بندر بیروت در روز ۴ اوت ۲۰۲۰ رخ داد، فرانسه تصمیم گرفته است تا استثنائا" کار پردازش و صدور ویزا را به نفع اتباع لبنانی مقیم این کشور بدون اعمال محدودیت به غیر از شرایط معمول پذیرش اقامت و مجوز ورود مجدد آنها به قلمرو را از سر بگیرد. افرادی هم که از پیش دارای ویزا بوده‌اند می‌توانند به فرانسه سفر کنند.

به نقل از تارنمای وزارت خارجه فرانسه، دستگاه دیپلماسی فرانسه افزود: این اقدام همبستگی با مردم لبنان با رعایت دقیق الزامات پزشکی انجام می‌شود. به این دلیل است که افراد ۱۱ ساله و بالاتر از آن که از لبنان، کشوری که دارای گردش فعال ویروس است، به فرانسه می‌آیند باید پس از ورود به این کشور تحت آزمایش «پی. سی. آر» قرار گیرند.

وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه تاکید دارد که در صورت مثبت بودن آزمایش «پی. سی. آر» لبنانی‌ها، آنها موظف هستند برای مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند.

فرانسه پیش از این نیز علاوه بر اعلام آمادگی برای کمک مالی به مردم لبنان، کارشناسانی را برای انجام تحقیقات بی‌طرفانه درباره انفجار بندر بیروت، به این کشور فرستاده بود.

یورنیوز هم در این پیوند می‌نویسد: تصمیم اخیر دولت فرانسه از آن رو اهمیت دارد که بسیاری از کنسولگری‌های این کشور، به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، بخش صدور ویزا را موقتا تعطیل کرده‌اند.

مقامات لبنان می‌گویند که تاکنون بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در این کشور حدودا ۷ میلیون نفری به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۰۳ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

شمار مبتلایان به کووید -۱۹ در فرانسه به بیش از ۲۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۱۵ نفر به این جمع اضافه شده‌اند.

انفجار در بندر بیروت که در ۴ اوت/ ۱۴ مرداد به وقوع پیوست، تاکنون ۱۷۷ کشته و بیش از هفت هزار زخمی بر جا گذاشت و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند. این انفجار خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.

این انفجار که در انبار نیترات آمونیوم در بندر بیروت به وقوع پیوست زمینه برافروختن خشم مردم این کشور نسبت به عملکرد دستگاه اجرایی و در نهایت استعفای نخست وزیر لبنان را فراهم کرد.

فرانسه به ابتکار «امانوئل مکرون» میزبان یک کنفرانس مجازی اضطراری با مشارکت ۳۰ کشور جهان برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به لبنان بود و در پایان تاکید شد که کمک‌های اعطایی تنها به مردم این کشور اختصاص خواهد یافت.

روز شنبه، سازمان ملل متحد برای تشکیل یک صندوق کمک مالی به ارزش ۵۶۵ میلیون دلار به منظور بازسازی و جبران خسارات ناشی از انفجار مرگبار انبار مواد شیمیایی در بیروت فراخوان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha