۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83910772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سانا از حمله هوایی آمریکا به یک پاسگاه ارتش سوریه خبر داد

تهران - ایرنا - حمله هواپیماهای نیروهای اشغالگر آمریکایی به یک پاسگاه ارتش سوریه در جنوب شرقی قامشلی موجب کشته شدن یک سرباز سوری و زخمی شدن دو نفر دیگر از آنها شد.

خبرگزاری سوریه (سانا) روز دوشنبه به نقل از خبرنگار خود در الحسکه گزارش داد که هواپیمای متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی صبح امروز پس از آن که سربازان پاسگاه ارتش سوریه در " تل الذهب " واقع در جنوب شرقی " قامشلی " مانع عبور گشتی‌های اشغالگران آمریکایی شدند به این پاسگاه حمله کردند که در پی آن یک سرباز ارتش سوریه به شهادت رسید و ۲ تن دیگر  زخمی و بلافاصله به بیمارستان قامشلی منتقل شدند. 

از زمانی که نیروهای اشغالگر آمریکایی اقدام به تاسیس پایگاههای غیرقانونی در حومه الحسکه کرده‌اند و تلاش خود را برای انجام گشت بین روستاها و شهرهای نزدیک به مناطق استقرار خود افزایش داده‌اند،  ساکنان تعدادی از روستاهای حومه الحسکه با حمایت ارتش سوریه مانع از گشت زنی آن‌ها در بین روستاها و شهرها شده‌اند و با پرتاب سنگ آنان را مجبور به عقب نشینی و بازگشت کرده‌اند.  

مردم سوریه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در خاک این کشور  را اشغالگری می‌دانند و مخالف حضور آن‌ها هستند.  

آمریکا پیشتر بیش از ۷ هزار نیروی نظامی به صورت غیرقانونی وارد سوریه کرده و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده بود.

فرانسه و انگلیس نیز مانند امریکا اقدام به وارد کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق کرده بودند که بر خلاف خواست دولت سوریه و قوانین بین‌المللی بود. 

پارسال «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه خبر داد ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا ۶۰۰ نیروی نظامی امریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده‌اند، در اطراف حوزه های نفتی باقی بمانند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات تروریست های داعشی و تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت سوریه بخش‌هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع کمک های نظامی و آموزشی به تروریست‌ها ارایه کرده است.

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش های شمالی سوریه نیروهای امریکایی مستقر در این مناطق اقدام به تخلیه پایگاه های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه امریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha