۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83910938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر از پیش اعلام‌نشده وزیران دفاع ترکیه و قطر به لیبی

تهران- ایرنا- وزیران دفاع قطر و ترکیه روز دوشنبه و در سفری اعلام نشده وارد طرابلس پایتخت لیبی شدند تا با مسئولان دولت وفاق ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کنند.

به گزارش شبکه خبری روسیاالیوم، خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر و خلوصی آکار همتای ترک وی در سفری مشترک وارد لیبی شدند تا با مقامات دولت وفاق ملی این کشور گفت‌وگو کنند.

به گفته منابع مطلع در دولت وفاق ملی لیبی، وزیران دفاع ترکیه و قطر قرار است با مسئولان این دولت درباره اقدامات انجام شده درخصوص احداث پایگاه دریایی ترکیه در مصراته و مقر نظامی ترکیه در پایگاه هوایی الوطیه در جنوب طرابلس گفت‌وگو کنند.

تقویت راه‌های حمایت نظامی از نیروهای دولت وفاق ملی و آمادگی نظامی برای حمله به سرت که تحت سیطره نیروهای ژنرال حفتر است، از دیگر محورهای گفت‌وگو میان مقامات لیبی و وزرای ترکیه وقطر خواهد بود.

این در حالی است که هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان هم امروز در سفری به طرابلس با مقامات دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد.

از جمله مباحث مورد تاکید وزیر امور خارجه آلمان در این سفر نظارت بر ایجاد منطقه غیرنظامی در شهر سرت عنوان شده است.

ترکیه طی ماه‌های اخیر با دخالت نظامی در لیبی به حمایت از نیروهای دولت وفاق ملی پرداخته و اکنون در این کشور در صدد احداث پایگاه های نظامی است.

گزارش‌های منتشره از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه حاکی از آن است که ترکیه تاکنون بیش از ۲۰ هزار مزدور سوری را به لیبی منتقل کرده است.

لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال ۲۰۱۱ دچار اختلاف داخلی شد و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.

اکنون این کشور صحنه رقابت کشورهای منطقه و جهان از جمله فرانسه،‌ ترکیه ،‌ قطر و امارات شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha