۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 2297
کد خبر: 83911031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان تهران در پرداخت تسهیلات رونق تولید اول شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶
کد خبر: 83911031
 استان تهران در پرداخت تسهیلات رونق تولید  اول شد

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به کسب رتبه اول استان تهران در پرداخت تسهیلات رونق تولید بر لزوم همراهی بانک ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد.

به گزارش ایرنا پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران حشمت الله عسگری روز دوشنبه در بیست و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران افزود: بانک صنعت و معدن عملکرد در زمینه طرح های تبصره ۱۸ عملکرد مناسبی داشته البته سایر بانک ها نیز مکلف شدند در صورت وجود طرح و عدم منابع کافی موضوع را با سازمان صمت در میان بگذارند تا از طریق وزارتخانه ذی ربط برای تخصیص اعتبار اقدامات لازم صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: استان تهران در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه دوم را دارد ولی به لحاظ جذب تسهیلات باید با همکاری بانک های استان وضعیت ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایرنا، در تبصره ۱۸ قانون بودجه بحث ایجاد اشتغال مطرح است و باید از این محل ۱۱ هزار شغل تامین شود که در این راستا انتظار می رود تناسبی منطقی بین تسهیلات و اشتغال ایجاد شده صورت گیرد، نرخ سود تسهیلات تبصره ۱۸ در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۲ درصد لحاظ شده است، بانک های عامل پست بانک، توسعه تعاون، ملی و آینده مکلف به پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: استان تهران در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته با ثبت ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سامانه بهین یاب با فاصله زیادی از سایر استان ها رتبه اول را کسب کرده و استان های البرز و مرکزی در رده های دوم و سوم قرار دارند.
 
عسگری گفت: بانک های استان تهران پرداخت های مستقیم زیادی دارند منتهی به منظور ارتقا عملکرد باید طرح ها در سامانه بهین یاب ثبت شوند، بر این اساس مقرر شد هرگونه پرداخت های مستقیم بانک ها در حوزه تولید از فرآیند سامانه بهین یاب انجام شود.

وی با بیان اینکه مصوبات ابلاغی و ارجاعی به بانک ها در هر جلسه مورد بررسی قرار گیرد تا براساس مصوبات مزبور بتوان از بانک ها مطالبه گری داشت تصریح کرد: بر مبنای مصوبات کمیته امور بانکی مشکلات پنج شرکت با بانک هایی نظیر تجارت، آینده، ملی و سپه در زمینه استمهال، تملیک بانکی و غیره مورد بررسی قرا گرفته است.

بیست و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و با حضور حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فریدون عطایی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ، یدالله صادقی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و برخی از مسئولان بانک به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha