فعالیت ۷۳ موسسه قرآنی نشان از اولویت تربیت دینی در همدان است

همدان - ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از فعالیت ۷۳ موسسه قرآنی در استان خبر داد و گفت: این فراوانی نشان از اولویت و ترویج تربیت و پرورش دینی کودکان و نوجوانان در این دیار دارد.

احمدرضا احسانی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره مجازی قرآن و عترت اظهار داشت: در حوزه قرآن و عترت استان همدان سرآمد است به طوری که مشاهیر و علمای برجسته‌ای از این خطه برخاسته‌اند. 

وی اضافه کرد: جشنواره قرآن و عترت با هدف تقویت انس و الفت نسل جوان با مفاهیم قرآنی در دوران کرونا و خانه نشینی تدارک دیده شد تا سهمی در تربیت و پرورش دینی آینده سازان کشور داشته باشیم.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تاکید کرد: این رویداد مذهبی به صورت مجازی برگزار شد و مورد استقبال علاقه مندان بسیاری از سراسر کشور قرار گرفت که در مجموع پذیرای ۶۴ اثر متنوع از استان‌های مختلف بودیم.  

احسانی بابیان اینکه انتقال مفاهیم دینی از طریق هنر بسیار اثرگذار است افزود: روش‌های آموزش به نسل حاضر باید هوشمندانه و با ظرافت همراه باشد تا اثربخش شود.  

وی به فعالیت ۵۹۳ کانون فرهنگی وهنری در سطح استان اشاره کرد و گفت: این مراکز بیشتر در روستاها و مناطق حاشیه شهر دایر شده‌اند تا به جامعه هدف خدمت رسانی کنند.  

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان سال قبل ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز این کانونها هزینه شد و در سال جاری نیز همین میزان اعتبار اختصاص یافته و به زودی توزیع می‌شود.  

احسانی توزیع عادلانه امکانات و سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا به زودی ۲ مجتمع فرهنگی و هنری به مراکز فرهنگی همدان اضافه می‌شود.  

وی یادآوری کرد: مجتمع فرهنگی هنری شهید مظاهری واقع در شهر مریانج با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری است و همچنین مجتمع فرهنگی هنری شهید سلیمانی در شهرک مدنی در روزهای آتی راه‌اندازی می‌شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تولید یک هزار و ۴۰۰ محتوای هنری توسط هنرمندان استان را نمونه بارز موفقیت همدان در عرصه نرم‌افزاری ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال جاری شاهد جهش در تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی هستیم.  

در این آیین از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت تجلیل و به جمعی از مدافعان سلامت نیز به رسم قدردانی لوح سپاس اعطا شد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha