امام جمعه ایلام: تندروی در آیین های مذهبی قابل قبول نیست

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تندروی در آیین های مذهبی از جمله ماه محرم و بزرگداشت یاد و نام اباعبدالله(ع) به هیچوجه قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار شامگاه دوشنبه در گردهمایی عاشورائیان در آستانه ماه محرم ویژه عوامل اجرایی آیین های این ماه، با اشاره به اینکه برگزاری مراسمات عزاداری برای اباعبدالله(ع) الحسین به بهترین وجه دغدغه همه ارادتمندان به امام حسین(ع) است، افزود: امسال آیین های ماه محرم با محدودیت هایی در زمینه زمان و مکان و نذورات مواجه است. ‍

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های موجود و از طرفی عشق مردم به اباعبدالله(ع) اما دوستداران اهل بیت نباید دستورات ستاد کرونا در خصوص برگزاری برنامه های ماه محرم را نادیده بگیرند.

وی اظهار کرد: اینکه برخی می گویند باید مراسم معمول محرم با شور بیشتر برگزار شود و اگر کرونا هم بگیریم فدای امام حسین(ع) هستیم، به هیچوجه دیدگاه مناسبی نیست.

وی بیان کرد: این حرف ها یا از روی ناآگاهی است یا تکرار گفتمان دیکته شده از سوی دشمنان اهل بیت است و بدون شک هرجا که بوی تندروی در اینگونه رفتارهای مذهبی به مشام رسید یا از روی نا آگاهی بوده و یا دست تفرقه و نفاق افکنی دشمنان اهل بیت(ع) در کار است.

امام جمعه ایلام به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص آیین های ماه محرم امسال اشاره مرد که حجت را بر همه تمام کرده است و افزود: رهبر معظم انقلاب برگزاری مراسمات را منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا دانسته اند و ما هم از این دستور تبعیت خواهیم کرد.

وی گفت: همه باید از ظرفیت های مختلف رسانه ای و فضاهای باز و مناسب برای اجرای این مراسمات با اولویت دادن به حفظ سلامت مردم استفاده شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: دشمنان ملت ایران و اهل بیت در کمین هستند که از هر حربه ای برای ضربه زدن به اعتقادات مردم استفاده کرده و ما نباید به آنها اجازه داده و بهانه ای برای تخریب به دستشان بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه شور حسینی باید با شعور حسینی توام باشد، ادامه داد: اگر شعور حسینی حاکم باشد حتی برگزار نشدن مطلق مراسمات محرم نیز نمی تواند حب حسین(ع) و عشق حسین(ع) را از دل شیعیان بیرون کند.

به گفته وی، سلامت مردم برای همه ارکان نظام در کشور و استان ها در اولویت قرار داشته و به هیچ قیمتی حاضر نیستیم سلامت مردم را به خطر انداخته و فشار کاری مضاعفی را بر پرسنل درمان به عنوان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا تحمیل کنیم.

وی تاکید کرد: نماز جمعه به عنوان نماد وحدت مسلمانان به خاطر سلامت مردم تعطیل شد، مراسم معنوی حج که در حد اعلای مراسمات مذهبی مسلمانان قرار دارد نیز تعطیل شد و با تعداد محدودی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد و این نشان می دهد که اسلام به سلامت مسلمانان و همه بشریت اهمیت ویژه ای داده و به همین دلیل باید مراسمات محرم با حفظ چارچوب و قواعد مصوب ستاد ملی کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این آیین گفت: مکتب عاشورا مکتب انسان سازی است و شرایط امروز جامعه ما بیش از همیشه به پیام های عاشورا نیاز دارد.

حجت الاسلام محمد فتاحی بیان کرد: امروز که کشور ما در عرصه بین المللی بعنوان محور مقاومت شناخته می شود به تأسی از مکتب اباعبداله الحسین(ع) بوده و امروز نگاه جامعه جهانی به ماست که چگونه در عین اینکه عَلم عزای سیدالشهدا(ع) را برافراشته می کنیم در عین حال سلامت مردم را مدنظر قرار خواهیم داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام افزود: سازمان تبلیغات بعنوان متولی برگزاری مراسمات مذهبی و هیات های مذهبی خود را متعهد به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانسته و سلامت مردم را خط قرمز خود می داند.

در پایان این برنامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تشریح نکات و الزامات بهداشتی آیین های ماه محرم توصیه کرد: افراد مسن، کودکان و افراد آسیب پذیر از حضور در این محافل پرهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha