۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83911530
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۷۳ میلیارد ریال طرح آبفا در استان سمنان بهره‌برداری شد

سمنان- ایرنا- آیین افتتاح ۲۷۳ میلیارد ریال طرح‌های آب و فاضلاب استان سمنان در قالب پویش "الف- ب- ایران" روز سه شنبه با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در حاشیه این آیین که در محل طرح افتتاحی تصفیه‌خانه فاضلاب شهیمرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب در شهمیرزاد هزینه شد.

محمد طاهری با اشاره به اینکه روش تصفیه در این مکان لجن فعال است، بیان‌کرد: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است و ۱۸ هزار نفر جمعیت از مزایای اجرای این طرح برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: ۹ هزار متر طول شبکه جمع آوری فاضلاب و ۳ هزار متر طول خط انتقال طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد است.

طاهری اظهار داشت: اجرای طرح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد سال ۹۲ آغاز شد.


۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آب‌رسانی به ۱۹ روستا
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان خاطرنشان کرد: ۴۳ میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۹ روستای استان در قالب پویش "الف- ب- ایران" هزینه شد.

وی اضافه کرد: اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن زمینی و هوایی، استانداردسازی انشعابات، احداث خط انتقال و اجرای سامانه تله‌متری از جمله طرح های افتتاح شده امروز در زمینه آبرسانی به روستاهای استان سمنان در قالب پویش "الف- ب- ایران" است.

طاهری تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی در ۱۹ روستای استان سمنان در قالب این پویش در هشت روستای خارتوران شاهرود، ۹ روستای فاز سوم مجتمع ۷۵ روستایی گرمسار و آرادان و یک روستا در هر یک از شهرستان‌های مهدیشهر و میامی است.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۳۷۳ نفر در ۱۹ روستای استان سمنان از مزایای اجرای طرح‌های آبرسانی در قالب پویش "الف- ب- ایران" بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: شبکه توزیع آب به طول ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر، خط انتقال آب به طول چهار هزار و ۴۰۰ متر، هشت باب مخزن هوایی به حجم ۳۸۵ مترمکعب و یک باب مخزن زمینی به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب از جمله طرح‌هایی است که در قالب پویش "الف- ب- ایران" در استان اجرا شد.

هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است و در شانزدهمین هفته از این پویش طرح‌های آبرسانی با اعتبار ۲۷۳ میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح شد.

گزارش تصویری مرتبط با این خبر را  اینجا  ببینید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha