معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با اینکه پروژه بزرگراه رضویه در خارج از محدوده خدمات شهری مشهد قرار دارد، برای تسهیل رفت و آمد شهروندان و با تصمیم شورای شهر و استانداری خراسان رضوی ساخت آن بر عهده شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی این شهرستان قرار گرفت.
خلیل الله کاظمی افزود: سالانه حدود چهار میلیون زائر زیارتگاه امامزاده یحیی (ع) از این مسیر تردد میکنند، همچنین ساکنان منطقه رضوی، روستاهای اطراف و کارخانجات شن شویی در این مسیر تردد دارند که با توجه به عرض هفت و نیم متری این مسیر که بسیار کم است سالانه حدود ۶۰ تصادف منجر به فوت در این مسیر رخ میداد.
وی ادامه داد: با تامین مالی ۵۰۰ میلیارد ریالی در پنجم مرداد پارسال، شهرداری مشهد عملیات اجرایی این طرح را آغاز کرد و طبق زمانبندی ۳۹۰ روزه به رغم مشکلات پیش آمده و تعطیلی کارگاه این طرح ۲ هفته زودتر از موعد مقرر مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون شهردار مشهد با اشاره به استفاده ۵۰ هزار تن آسفالت در این مسیر گفت: طول این بزرگراه ۱۱ کیلومتر است که باند قبلی به عنوان مسیر جنوبی با افزایش پهنا از عرض هفت متر به ۱۲ متر رسید و همچنین احداث مسیر شمالی به عرض ۱۳ متر ساخته شد.
وی افزود: برای ساخت این مسیر با هفت دوربرگردان و پل چهار دهانه به طول ۸۰ متر حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
کاظمی ادامه داد: فعالیت شهرداری مشهد فقط محدود به شهر مشهد نبوده و سعی در برطرف کردن مشکلات اطراف شهر هم داشته است.
وی گفت: خط سوم قطار شهری مشهد نیز برای تسهیل رفت و آمد مردم به حرم مطهر رضوی در سال ۱۴۰۰ به بهرهبرداری خواهد رسید، همچنین تقاطع سه سطحی آزادگان، پل ابوطالب، تقاطع غیر همسطح شهید برونسی، اتصال شهرکهای شهید رجایی و باهنر به جاده صد متری و بازگشایی یکی از محورهای دسترسی به حرم مطهر رضوی در دستور کار است که تا پایان سال جاری به بهرهبرداری میرسد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: با توجه به آبگرفتگیهای سطح شهر هنگام بارندگی ۲۹۳ نقطه در عید پارسال شناسایی شد و با اعتبار ۹۶۰ میلیارد ریالی که شورای شهر در اختیار شهرداری مشهد قرار داد ۱۸۶ نقطه که اغلب در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر بود اصلاح شد که مشکل بسیاری از این نقاط نداشتن زیرساخت مناسب بوده است.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: حدود ۲۵ سال است که به عنوان یک فعال بینالمللی اقتصادی با این مسیر ترانزیتی در ارتباط هستیم.
مجتبی بهاروند افزود: این جاده، مسیر ورود کشورهای آسیای میانه به ایران است که حجم تردد کامیونهای ترانزیتی در آن بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: گرچه احداث این مسیر در راستای فعالیتهای شهرداری مشهد نبوده است ولی به دلیل تاثیر و کمک به فعالان اقتصادی و رفع مشکلات مردم این منطقه، ساخت این بزرگراه در دستور کار قرار گرفت و امروز به نتیجه رسید.
نظر شما