۶۳۰ نفر امسال در بخش صنعت استان سمنان مشغول به کار شدند

سمنان- ایرنا- معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: زمینه اشتغال ۶۳۰ نفر در بخش صنعت استان در چهار ماه نخست امسال فراهم شد.

فرامرز محبوبی روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ۴۷ واحدصنعتی استان سمنان با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در چهار ماه نخست امسال با دریافت پروانه بهره‌برداری و آغاز فعالیت  زمینه اشتغال ۶۳۰ نفر را در استان فراهم کردند.

وی بیان کرد: برای واحدهای صنعتی که جواز تاسیس از فروردین تا پایان تیر امسال اخذ کردند، سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود هفت هزار و ۹۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: چهار ماه نخست امسال،۴۲۲ مجوز صنعتی در استان صادر شد و ۳۷۵ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند.

محبوبی اظهار داشت: براساس پایش‌های انجام شده یک هزار و ۶۹۲  واحد صنعتی در استان سمنان با سرمایه گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریال دارای پروانه بهره برداری و مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به سهم صنعت در اشتغالزایی برای مردم استان، گفت: بیش از ۴۹هزار نفر در استان در ۶۹۲ واحد صنعتی مشغول به کار هستند .

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است. ۳۰ شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و ناحیه صنعتی در سمنان وجود دارد که ۱۸ مجموعه تحت پوشش شرکت شهرک های استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha