آموزش و پرورش خراسان رضوی با هیات‌های عزاداری همراهی می‌کند

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فضای مدارس این استان در صورت نیاز با رعایت دستورالعمل‌ها در اختیار هیات‌های عزاداری ماه محرم قرار می‌گیرد.

حسین شادکام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم قراردادی با مسوولان هیات‌های عزاداری و مدارس مورد نیاز بسته می‌شود و هزینه ۱۰ شب نیز حداکثر ۱۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: این مبلغ برای هزینه‌های مدرسه از جمله آب، برق، سرایداری و دیگر موارد مرتبط است و گرفتن آن اجباری نیست، برخی مدیران مبلغ کمتر دریافت می‌کنند و برخی نیز هیچ وجهی دریافت نمی‌کنند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیمه مسوولیت نیز از مسوولان هیاتها درخواست شده و پیشنهاد دادیم که تبلیغات اسلامی برای همه هیاتها بصورت متمرکز این بیمه را دریافت کند.

وی افزود: برخی مدارس به منظور برگزاری کنکور نمی‌توانند در اختیار هیات‌ها قرار گیرند که بعد از پایان کنکور می‌توان در صورت نیاز از آنها استفاده کرد.

شادکام ادامه داد: با توجه به اینکه این اقدام برای نخستین بار در حال انجام است ممکن است کم و کاستی‌هایی نیز وجود داشته باشد که در حال رفع آن هستیم. 

پنج هزار و ۱۳۸ هیات مذهبی در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۴ هیات در شهر مشهد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha