آیین تجلیل از آزادگان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- آیین تجلیل از تعدادی آزادگان سرفراز یزد سه‌شنبه شب با حضور جمعی از مسوولان با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی همراه با یادواره شهدای غریب در مرکز استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی با لوح سپاس و هدایایی از ایثار و صبر و مقاومت آزادگان قهرمان که سال‌ها در زندان با تحمل سختی‌ها موجب شکست دشمن بعثی شدند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین یادواره ۲۴ آزاده شهید یزد که در دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت در زندان‌های عراق به شهادت رسیده‌اند تحت عنوان شهدای غریب برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام احمد نقیبی رییس بنیاد شهد و امورایثارگران یزد بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان با برگزاری یادواره شهدا تاکید کرد.

خاطره گویی و تبیین گوشه‌هاایی از رشادت های رزمندگان، تواشیح و مداحی و همچنین نمایشگاه عکس، آثار شهدا و صحنه‌های شهادت رزمندگان و پوسترهای مقابله با تهدید نرم برپا شد.  

در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

این رویداد ۲ هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام و ۲ روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس  جمهوری وقت ایران بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‌نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

استان یزد ۷۵۱ آزاده دارد و ۲۴ لغایت ۳۰ مرداد هفته آزادگان نامگذاری شده است.

در هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر  ار رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش  از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha