۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83913876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطع مذاکرات تجاری، تهدید جدید ترامپ علیه پکن

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
کد خبر: 83913876
قطع مذاکرات تجاری، تهدید جدید ترامپ علیه پکن

پکن- ایرنا- گزارش ها حاکی است به دنبال سختگیری های واشنگتن علیه شرکت های چینی و توقف مذاکرات تجاری، تنش ها بین چین و آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بررسی درباره مرحله اول توافق تجاری بین این کشور و چین را برای یک دوره شش ماهه متوقف کرده و گفته است علاقه ای به گفت و گو با پکن در زمان حاضر ندارد.

همزمان دولت وی سختگیری بر روی شرکت های چینی از جمله هواوی،  ویچت و تیک تاک را افزایش داده است ترامپ گفته است سختگیری های بیشتر بر روی تعداد بیشتری از شرکت های چینی در راه است.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین هم در گزارشی رویکرد آمریکا نسبت به رابطه قویتر با تایوان و فروش های تسلیحاتی واشنگتن به چین تایپه را مورد انتقاد قرار داده و آن را باعث بیشتر شدن فاصله دو کشور دانسته است.

قرار است بر اساس توافقی که بین دو طرف رسمی شده است آمریکا ۶۶ فروند جنگنده از مدل اف ۱۶ به ارزش ۶۲ میلیارد دلار به تایوان بفروشد شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین طرف این قرارداد است که رسما به امضا رسیده است.

ترامپ در تازه ترین گردهمایی تبلیغاتی خود بار دیگر از چین بشدت انتقاد کرد و در اظهاراتش نشان داد که بیش از اندازه از چین عصبانی است، او گفت که برای ویروس کرونا می تواند اسامی زیادی پیدا کند و بار دیگر آن را «ویروس چینی»  نامید و افزود: آنچه چین با این ویروس با دنیا کرد قابل تصور نبود.

اما در پکن «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورش با تلاش های سرکوبگرانه و تبعیض آمیز آمریکا علیه شرکت های چینی از جمله هواوی بی آنکه مدرک متقنی در اختیار واشنگتن باشد، مخالفت می کند.

او با بیان اینکه کاری که آمریکا در قبال شرکت های چینی انجام می دهد نقض مقررات بین المللی است افزود: آمریکا چرخه های صنعتی را مختل می کند اما نهایتا منافع این کشور به مخاطره می افتد.

افزون بر این آمریکا در روزهای گذشته ۱۱ نفر از مقام های چین و هنگ کنگ را به دلیل آنچه دست داشتن در تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ و نقض خودمختاری عالی این منطقه خوانده، تحریم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha