تعیین تکلیف ۳۱ قرارداد راکد شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: در راستای فعال‌سازی قراردادهای واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۳۱ قرارداد راکد تعیین تکلیف شد.

سیاوش وحدت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قراردادها در سال جاری با حضور داور سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بررسی و از مجموع ۳۱ پرونده راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، هشت  قرارداد راکد منجر به فسخ قطعی شد.

وی افزود: به بقیه پرونده‌های مطرح شده برابر رای هیات داور مهلت داده شد تا برای فعال سازی اقدام کنند.  

وی گفت: قراردادهای مذکور مربوط به متقاضیانی است که علیرغم تخصیص زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هیچ‌گونه ساخت و سازی در زمین تحویلی انجام نداده اند و آن را  راکد نگه داشته اند یا با توجه به تعهدات خود در ساخت و ساز پیشرفت قابل قبولی نداشته و به دلایل مختلف راکد بوده اند.

وحدت مجموع مساحت ۳۱ قراردادی که تعیین تکلیف شد هشت هکتار بیان کرد و افزود: مساحت قراردادهای فسخ شده نیز یک هکتار است و اراضی آزاده شده در راستای جذب سرمایه گذاران واقعی صنعت، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار می‌شود.      

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: ۱۵ واحد راکد در استان نیز به تملک بانک ها در آمده اند و  ۱۵ واحد راکد دیگر که در شرف جانشینی و در اختیار بخش دولتی هستند که به همین دلیل از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هم چنین کارگروه اقدام در خواست کرده ایم تا به مشکلات این واحدها توجه و به آنها کمک شود.

۲۷۸ واحد صنعتی در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی فعالیت می کنند.

مجموع سرمایه‌گذاری در این واحدها ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و آمار اشتغال زایی آنها نیز چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha