معاون استاندار: بهره‌برداری از کتابخانه‌های همدان شتاب گیرد

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به احداث هفت کتابخانه در شهرهای استان گفت: فرمانداران با ارائه راهکارهای مناسب برای اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها شتاب کنند.

مصطفی آزادبخت روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: طرح‌های خوبی در زمینه توسعه و تقویت زیرساخت های کتابخوانی با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی اجرا شده اما در ادامه راه نیازمند نگاه ویژه فرمانداران است.  

وی تاکید کرد: مسوولان شهرستان‌ها با تدوین راهکارهای لازم، عملیات احداث کتابخانه‌ها را با همه توان به اتمام رسانده و برای خدمت رسانی به مردم آماده کنند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اهمیت کتاب در حفظ و نگهداری ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب گفت: یکی از دلایل موفقیت همدان در ثبت وقایع دفاع مقدس تالیف و تولید کتابهای متنوع در این عرصه است.  

آزادبخت خاطرنشان کرد: برای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی باید امکانات و تجهیزات مناسب به ذائقه و تمایل کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.  

تکمیل کتابخانه‌های همدان نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز به ساخت و ساز هفت کتابخانه در سراسر استان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل و تجهیز این طرح‌ها به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.  

عاطفه زارعی افزود: این طرح‌ها شامل کتابخانه‌های شهید مظاهری در مریانج، شهدای گمنام در رزن، کوی ماماهان در فامنین، آیت الله بهاری در شهر بهار،  نگارخاتون در فامنین، آیت الله شاهنجرانی در شهر درگزین، توسعه کتابخانه شهید مطهری در فامنین، کتابخانه شهید رجایی در اسدآباد و کتابخانه روستای اورقین در کبودراهنگ هستند که هر کدام از آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.  

وی خاطرنشان کرد: ۲ کتابخانه در روستای ینگی‌کند ملایر و سیدشهاب در تویسرکان نیز با مشارکت بانک پاسارگاد در حال احداث است.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: خیران شهر ملایر نیز ۲ قطعه زمین در محله یخچال میرفتاح و خیابان سعدی برای ساخت کتابخانه اهدا کرده‌اند که در صورت تامین اعتبار کار احداث آن‌ها آغاز می‌شود.  

۱۱۶ کتابخانه عمومی در استان همدان فعالیت دارد که ۴۴ باب در روستاها، یک کتابخانه سیار و مابقی در شهرهای استان به دوستداران دانایی خدمات‌رسانی می‌کند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha