دبیر فدراسیون: در حال مذاکره برای اعزام کمانداران به ترکیه هستیم

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: دغدغه اصلی مسوولان فدراسیون شروع تمرینات شبانه‌روزی و مسابقات به منظور آماده‌سازی ملی‌پوشان است و هم اکنون در حال رایزنی و تامین اعتبار برای حضور کمانداران در مسابقات آزاد ترکیه هستیم.

مسابقات آزاد تیراندازی با کمان آنتالیا اوایل مهرماه برگزار می‌شود و کشورهای شرکت کننده تا آخر مرداد ماه فرصت دارند تا برای شرکت در آن اعلان آمادگی کنند.

«بهزاد پاکزاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی ۶ ماه گذشته کمانداران ملی‌پوش با هماهنگی فدراسیون با هیات‌های استانی این امکان را داشتند که در باشگاه‌های محل سکونت خود و ارتباط آنلاین با کادر فنی تمرینات خود را دنبال کنند.

مربی سابق تیم ملی کامپوند اظهار داشت: کرونا شوخی نیست بلکه واقعیت خطرناکی است که مجبوریم با وجود آن زندگی کنیم، بنابراین باید به دنبال راه‌هایی باشیم که با کمترین خطر کارهای روزمره را دنبال کنیم و هدف از تلاش برای اعزام کمانداران به ترکیه کمک به روند آماده سازی تیم ملی است.

وی ادامه داد: بیماری کرونا یکی از واقعیت‌های حال حاضر جهان است و مشخص نیست تا چه زمانی با این بیماری درگیر هستیم، بنابراین باید هر چه زودتر شرایط را برای بازگشت به زندگی روزمره فراهم کنیم.

دبیر فدراسیون افزود: در چنین شرایطی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما راه‌اندازی خوابگاه فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی است تا تمرینات ملی‌پوشان را با گرفتن تست و اجرای قرنطینه کامل به صورت شبانه‌روزی آغاز کنیم.

 به گفته پاکزاد با توجه به پیگیری مستمر ریاست فدراسیون، امید است تا خوابگاه اوایل شهریورماه و همزمان با هفته دولت افتتاح شود.

وی همچنین گفت: با تلاش زیاد و پذیرفتن مسوولیت،  نخستین مسابقات تیراندازی با کمان را در استان البرز برگزار کردیم و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  تمهیدات دیگری نیز  برای حفظ سلامت کمانداران،   داوران و برگزار کنندگان به کار گرفتیم.   فاصله ۸۰ سانتیمتری بین سیبل‌ها به ۳ متر افزایش یافت و پاها و تجهیزات هر ورزشکار قبل از ورود به محل مسابقه کاملا ضد عفونی شد و البته به منظور رعایت بیشتر بهداشت فقط امکان پذیرش ۲۰ کماندار را داشتیم.

مربی ادامه داد: فیلم برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان استان البرز و گزارش مکتوب  آن روی سایت فدراسیون قرار گرفت تا سایر استان‌ها نیز با استفاده از این تجربه اقدام به برگزاری مسابقه کنند.  همچنین فیلم برگزاری این مسابقات  و مراحل برگزاری آن را به فدراسیون جهانی در قالب پیشنهادی برای برگزاری مسابقات جهانی ارایه کردیم.

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: در پیشنهاد دیگری از فدراسیون جهانی خواستیم تا به جای اعزام کمانداران به  کشور میزبان مسابقات جهانی، داوران امین خود را به کشورهای شرکت‌کننده اعزام کنند تا پس از انجام مراحل مقدماتی به صورت مستقل در این کشورها،   فقط نفرات صعود کننده به مرحله نیمه نهایی و فینال به کشور میزبان مسابقات جهانی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه فدراسیون جهانی نیز تمهیداتی برای سالم‌سازی محل مسابقات دارد، خاطر نشان کرد: هدف ما از این پیشنهاد  کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در محل مسابقه و کم کردن ضریب ابتلا به کرونا است.

پاکزاد در بخش دیگری در خصوص جذب مربی خارجی برای «زهرا نعمتی»  گفت: با مربیان زیادی مذاکره کردیم اما شرایط کرونا در جهان و تبلیغات منفی علیه  ایران مانع از پذیرش همکاری با ما می‌شود. نعمتی تمریناتش قبلا در کیش و اکنون در باشگاه الیاف تهران به طور مستمر زیر نظر مربیان تیم ملی برگزار می‌شود.

وی در خصوص آماده‌سازی «میلاد وزیری» دارنده تنها سهمیه المپیک توکیو نیز افزود: وزیری تقریبا تا ۱۰  روز پیش در حال پیگیری برنامه‌های درمانی برای آسیب‌دیدگی بود و به زودی برنامه آماده‌سازی وی نیز آغاز خواهد شد.

دبیر فدراسیون در خصوص برگزاری اردو در سایر استان‌ها یا خارج از کشور به منظور افزایش آمادگی کمانداران برای شرکت در آخرین مرحله رقابت‌های کسب سهمیه المپیک، یادآور شد: متاسفانه در شهرستان‌ها امکانات خوابگاهی نداریم و برای اسکان کمانداران باید هتل و یا هتل آپارتمان اجاره کنیم که هزینه بسیار بالایی دارد و در شرایط کنونی فدراسیون اعتبار برای پرداخت این هزینه‌ها در اختیار ندارد و در چنین شرایطی برگزاری  اردو های برون مرزی نیز به طور کلی امکان پذیر نیست.  جدا از بحث هزینه برگزاری اردو در خارج از ایران، کشورها خیلی سخت اقدام به صدور روادید می‌کنند و این امر در خصوص  ایران نیز کاملاً صدق می‌کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی مسابقات در استان‌های مختلف کشور برگزار شود، ضمن اینکه بدنبال  برگزاری لیگ تیراندازی با کمان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha