۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83914355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از پهپاد محلول‌پاش برای نخستین بار در مزارع شاهین‌دژ

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شاهین‌دژ گفت: برای نخستین بار از پهپاد محلول‌پاش برای سمپاشی مزارع کشاورزی این شهرستان استفاده شد که آثار مفید آن در کاهش آفات، طی آینده نزدیک نمایان می‌شود.

علی ناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استفاده از این پهپاد برای کشاورزان به دلیل سمپاشی دقیق و اصولی، کاهش قابل توجه مصرف سم را در پی دارد، افزود: این روش برای کشاورزی هوشمند، مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم و جذب بالای کود شیمیایی استفاده می‌شود.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شاهین‌دژ بیان کرد: ورود نکردن کشاورز به زمین‌های زراعی و تماس نداشتن مستقیم کشاورز با سموم، جلوگیری از خسارت وارده به محصولات بر اثر ورود تراکتور به مزرعه، همپوشانی یکنواخت سم در تمام نقاط مزرعه و کاهش مصرف یک سوم محلول از مزایای استفاده از پهپاد در عرصه کشاورزی است.

ناصری با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ هکتار از مزارع شاهین‌دژ با این روش محلول‌پاشی شده است، گفت: از این پهپاد در سم‌پاشی باغ‌های پسته و انگور که ارتفاع کمی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«پهپاد» مخفف عبارت «پرنده هدایت پذیر از دور» است که به هواپیماهای بدون سرنشین اطلاق می شود که در سال‌های اخیر در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۰۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha