۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83914792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصوبات ستاد کرونا نیازمند ضمانت اجرایی است

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83914792
مصوبات ستاد کرونا نیازمند ضمانت اجرایی است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: مصوبات ستاد کرونا در استان نیازمند این است که نهادی به طور مشخص ضمانت اجرایی این مصوبات را برعهده گیرد چرا که در برخی موارد مصوبات ستاد به طور کامل اجرایی نمی‌شود.

مجید شیرانی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا افزود: به مدت سه هفته در تیر و مرداد ماه، محدودیت‌هایی در استان مصوب شد اما نهاد عاملی که اجرای این محدودیت‌ها را ضمانت کند، مشخص نشد.

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها که برای مشاغل رده ۳ و ۴ تعیین شده بود به خوبی اجرا نشده است و نتیجه آن اوج‌گیری شیوع بیماری در روزهای اخیر است که می‌تواند در آینده نیز مشکل‌ساز شود.

شیرانی تصریح کرد: وقتی محدودیتی تعیین می‌شود باید نهاد و یا دستگاهی به طور مشخص مسئول اجرای این محدودیت‌ها باشد و بر آن نظارت کند اما این مهم در استان ما مغفول مانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با وجود قوانین خوبی که در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، اما در نحوه اجرای این قوانین و نظارت بر آن ضعف داریم.

شیرانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در استان در روزهای اوج خود قرار دارد، افزود: اگر چه هنوز نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار داریم اما به سبب ناپایداری شرایط، ممکن است در صورت بی‌توجهی و غفلت در اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی با خطر بحران مواجه شویم.

وی با اشاره به انجام ۲۱ هزار مورد نمونه‌گیری تشخیص ویروس کرونا در استان، تصریح کرد: با آغاز مرحله سوم غربالگری ویروس کرونا در استان از ۲۰ مرداد، شناسایی مبتلایان با اولویت بیماران پرخطر تشدید شده است.

شیرانی با بیان اینکه طی روزهای اخیر روند با ثباتی در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان شکل گرفته است، افزود: این ثبات هم در میزان بروز ویروس و هم در فوتی‌های ناشی از این ویروس گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی کرونا، چهارمحال و بختیاری همچنان در وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha