آزادگان یزد با شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند

یزد- ایرنا- جمعی از آزادگان سرفراز یزد چهارشنبه شب با حضور در مسجد روضه محمدیه ( حظیره ) و حسینیه امیرچقماق این شهر با سومین شهید محراب آیت‌الله محمد صدوقی (ره) و دیگر شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

آیت الله صدوقی  نماینده سابق حضرت امام خمینی(ره) و امام جمعه فقید یزد بود که ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ در مسجد تاریخی ملااسماعیل  این شهر پس از اقامه نمازجمعه از سوی منافقان به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی که به مناسبت هفته بزرگداشت آزادگان ( ۲۴ لفایت ۳۰ مرداد ) برگزار شد با شاخه‌های گل و ذکر فاتحه  یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: ترویج فرهنگ شهادت و روحیه انقلابی و ایستادگی ضامن تداوم اهداف نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام عباس زارع افزود: عزت و اقتدار ایران به رغم تمامی توطئه‌های استکبار جهانی مدیون مقاومت آزادگان و صبر و ایثار خانواده شهیدان است .

وی به اهمیت تبیین خاطرات آزادگان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس برای گسترش فرهنگ ایثارگری در جامعه و بین جوانان اشاره کرد.        

در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

این رویداد ۲ هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام و ۲ روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری وقت ایران بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‌نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

استان یزد ۷۵۱ آزاده دارد.

در هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر  ار رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش  از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha