جامعه بی تفاوت به امر به معروف و نهی از منکر بستر انحرافات بزرگ است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جامعه بی تفاوت به امر به معروف و نهی از منکر بستری برای ترویج منکر و انحرافات بزرگ می شود که در آن هیچکس نسبت به خلاف‌ها حساس نیست و علاوه بر آن بدنبال انجام خلاف هم هست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز پنجشنبه در سومین جلسه ستاد استانی احیای امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام حسین (ع) الگویی برای بشریت است که هر جا و در هر زمان که فسادی باشد با روح جهادی با آن مبارزه شود.

وی حب معروف و بیزاری از منکر را خواسته انسان‌های آزاده داست و افزود: از نشانه‌های مومن است که در دل خود افعال و انسان‌های خوب را دوست داشته و نسبت به بدی‌ها منزجر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان، ملاک مومن و منافق بودن انسان را بواسطه عمل به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: عمل به این فریضه وحدت و انسجام جامعه مومنان را بیشتر نمایان می‌کند چرا که وحدت از مهمترین معروف‌ها و تفرقه از مصادیق بارز منکر است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر را فرهنگسازی درست آن در جامعه اعلام کرد و یادآور شد: اگر این واجب الهی در جامعه آنچنان که امام حسین(ع) آموخت، احیا نشود، انجام آن به هر شکلی ناموفق خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ بد جامعه را به سمت نابودی می‌برد، تاکید کرد: از آثار ترک این واجب الهی،  حاکمیت اشرار در راس و یا بدنه جامعه خواهد بود و فریاد حق طلبی مردم نیز به جایی نمی‌رسد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند یاریگر قومی است که در مسیر الهی حرکت کند، گفت: بی تفاوتی از بدترین انحرافاتی است که دین را از بین می‌برد و انسان‌ها را از مسیر نجات بر می‌گرداند تا جایی که با دشمنان خدا پیوند دوستی ریخته می‌شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به جاری بودن روح امر به معروف و نهی از منکر در کشورمان اشاره کرد و افزود: حساسیت مردم به مبارزه با فساد از مصادیق بارز و مهم نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: باید مشوق خوبی‌ها شد و در برابر بدی‌ها ایستاد و تا جایی پیش رفت که برای آن از جان گذشت همانگونه که امام حسین(ع) با همه جان و مال و اهل بیت خود قدم در این راه گذاشت و الگوی برای اجرای این فریضه الهی شد.

وی یادآور شد: نهضت عاشورا روح حماسی را در بدنه جامعه دمید که تا ابد آرام نمی‌گیرد چرا که خداوند امام حسین (ع) را نگهبان وحی خود نامیده و بواسطه کرامتی که با شهادت به امام حسین (ع) اعطا کردند ماندگاری اسلام را تا ابد رقم زد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: با از بین رفتن واجب امر به معروف و نهی از منکر همه واجبات دین نیز از بین خواهد رفت.

۸۶ درصد جمعیت کردستان متمایل به اجرای امر به معروف و نهی از منکر
دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم در این نشست اظهار داشت: اگر مسلمانان در مقابل دشمنانی که شب و روز بدنبال تفرقه هستند به ریسمان الهی و اهل بیت(ع) تکیه کنند مشکلی در دنیا و آخرت نخواهند داشت.
محمود الله‌مرادی با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها به جهان اسلام تعلق ندارد بلکه متعلق به دنیای بشریت است، تاکید کرد: کشورهای غیر مسلمان مسیر حرکت و قیام عاشورا را از لحاظ اهمیت این حرکت درک کرده‌اند.
وی افزود: آمریکا با بررسی راهکارهای سرخوردگی و سقوط ملت ایران، بعد از سال‌ها تحقیق به این نتیجه رسیده که این ملت زیر پرچم امام حسین(ع) شهادت را افتخار می‌داند و کنار زدن این انسان‌ها به آسانی ممکن نیست.
الله‌مرادی اضافه کرد: برای همین باید خود را مرهون نهضت حسینی بدانیم که با تاسی به آن، انقلاب اسلامی را به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب رقم زده و به پیش می‌بریم.  
وی ستاد احیا امر به مرعوف و نهی از منکر کردستان را از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از ستادهای برتر کشور اعلام کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در استان از مسائل جزیی به مسائل کلان و اساسی گرایش پیدا کرده و بیشتر بدنبال این هستیم که خود مردم مجری این فریضه باشند.
دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان یادآور شد: اگر جایگاه فرهنگ و کارکرد امر به معروف در جامعه جا انداخته شود، بزرگترین موفقیت در احیا این فریضه الهی خواهد بود.
الله‌مرادی گفت: بر اساس نظرسنجی قشری انجام شده در ۱۰ روز اخیر ۸۶ درصد جمعیت استان مایل به امر به معروف و نهی از منکر و حضور در این ستاد هستند.
وی به جامعه آماری مورد سنجش اشاره کرد و افزود: ۲۶۲ نفر در ادارات، ۲۰۴ نفر از دانشگاهیان، ۱۵۱ نفر از اصناف و بازاریان، ۱۱۵ نفر از فرهنگیان، ۶۰ نفر در مساجد، ۵۴ نفر از اهالی رسانه و فضای مجازی و ۳۳ نفر از جامعه نظامی و قضایی به این نظر سنجی پاسخ مثبت دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha