معرفی ۲۸ فروشنده کالای غیراستاندارد در همدان به تعزیرات حکومتی

همدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد همدان از معرفی ۲۸ واحد صنفی توزیع‌کننده کالاهای غیراستاندارد در استان به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: تولیدکنندگان و فروشندگان متخلف منتظر حبس و جزای نقدی باشند.

محمد مددی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از شهریور سال گذشته تاکنون بازرسان استاندارد موفق به شناسایی این فروشندگان خاطی شدند که اقلام بدون نشان استاندارد به مردم عرضه می‌کردند و طبق قانون مجازات سختی در انتظار آن‌ها است.  

وی با بیان اینکه نظارت بر رعایت استاندارد در بخش‌های صنفی و تولیدی از وظایف واحد حقوقی این سازمان است گفت: صاحبان این واحدها مکلف هستند کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری را با علامت استاندارد تولید و به دست مصرف‌کننده برسانند. 

مدیرکل استاندارد همدان تاکید کرد: اگر کالای مشمول استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد در بازار عرضه شود توسط بازرسان ما از سطح بازار جمع آوری و توقیف شده و همچنین برای جلوگیری از ادامه‌ تولید این‌گونه فرآورده‌ها، ماشین‌آلات و وسایل کارخانه تولیدکننده نیز پلمب و متخلفان به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.  

مددی به مصرف‌کنندگان توصیه کرد: در هنگام خرید به علامت استاندارد درج شده روی کالا توجه کرده و از خریداری محصولات بدون این نشان پرهیز کنند. 

وی خاطرنشان کرد: مصرف‌کنندگان برای بررسی اصالت علامت استاندارد کالای خریداری شده، کد ده رقمی زیر این نشان را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از ویژگی‌هایی نظیر نام کارخانه، آدرس محل تولید و اعتبار پروانه استاندارد آگاه شوند. 

در سال جاری ۱۷ محصول به سبد کالاهای استاندارد همدان اضافه شد و شمار این محصولات در استان به ۶۷۰ قلم رسید.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha