استاندار چهارمحال و بختیاری: اعتبارات فرهنگی مساجد در اختیار متولیان قرار گیرد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در مساجد گفت: اعتبارت فرهنگی و مذهبی مساجد در اختیار متولیان قرار گیرد.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی به عنوان متولیان امور مساجد هستند و تخصیص اعتبارات استانی در این حوزه باید در اختیار متولیان قرار گیرد.

وی به رفع مشکلات در حوزه فرهنگی و همچنین فعالیت‌های عمرانی در حوزه مساجد  اشاره کرد و گفت: پیشگیری رفع مشکلات خادمان مساجد به خصوص بیمه خادمان باید پیگیری شود.

 عباسی، با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا گفت: در برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم، باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

عباسی گفت: با توجه به تعطیلی آخر تابستان و همچنین مراسم‌های دهه محرم پیش‌بینی می‌شود افرادی در این ایام به استان سفر کند که باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتماعی رعایت شود تا مشکل خاص بوجود نیاید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز با تاکید بر جاگیاه مساجد در اسلام گفت: مساجد باید در همه فعالیتها محور  باشد و نباید اجازه داده شود که مسجد کمرنگ و در حاشیه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام با تاکید بر اینکه مسجد مهمترین کانون برای تقویت، تربیت انسان است، افزود:باید از این ظرفیت در مساجد استان برای حوزه‌ها مختلف استفاده کرد و نباید گذاشت مساجد فقط برای اجرای برنامه‌های خاص و یا برپایی نماز باشد.

امام جمعه شهرکردگفت: فکر و فرهنگ از مسائل اصلی جامعه است و  مساجد به عنوان پایگاه و پرورش‌دهنده دین و پایگاه شکل‌گیری و ترویج معارف اسلام و قرآن است.

 رییس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سالجاری اعتبارات توازن استان در مقایسه با سال قبل تغییری چشمگیری نداشته و اعتبارات استانی نیز کاهش پیدا کرده است.

علی شهریارپور افزود: اعتبارات فصل این بخش از ۵۴ میلیارد ریال سال گذشته به ۸۷ میلیارد ریال افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha