«بهزاد جلیلیان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، پرداخت این تسهیلات را به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان در هفت سال گذشته اعلام کرد و افزود: بانک کارگشایی این تسهیلات را برای نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلاآلات و تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند.
وی اظهار داشت: این بانک در مدت مذکور تعداد ۲۴۷ هزار و ۸۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از یک هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال و همچنین تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات جعاله به ارزش ۴۶۷ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
او در ادامه سخنانش به شیوع کرونا و لزوم توسعه خدمات الکترونیکی به مشتریان بانکی اشاره کرد و گفت: با توجه به نگرانیها در ارتباط با کاهش حساسیتها به فاصلهگذاریهای اجتماعی و رشد آمارهای روزانه شیوع کرونا در کشور، مشتریان بانک ملی نسبت به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک توجه بیشتری داشتند و پویشهای متعددی برای پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس تشکیل شد که (پویش به شعب بانک ها نرویم) نیز یکی از آنها بود.
او اظهار داشت: خوشبختانه این پویشها با همراهی بسیاری از مشتریان همراه شد و این بانک با ارتقای زیرساخت های بانکداری الکترونیک خود، شرایط انجام امور بانکی برای مشتریان را به صورت غیرحضوری فراهم کرده است.
وی توضیح داد که بانک ملی با بهره مندی از سامانه های مختلف نظیر بام و اپلیکیشن بله، بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی ارایه می دهد و همچنین دستگاه های خودگردان، اپلیکیشن ۶۰، نشان پرداخت و دستگاه های VTM از دیگر خدمات بانک ملی ایران برای بی نیازی مشتریان از مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری است.
رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه در ادامه گفت: گرچه شیوع کرونا مصایب بسیاری را برای کشور داشت اما شاهد بروز فرصت های خوبی در بانک ملی از این اتفاق نامبارک بودیم که یکی از آنها اشاعه بیشتر خدمات غیرحضوری و الکترونیک بانک بود و نمونه آن را در ثبت نام ETF مشاهده کردیم.
جلیلیان افزود: بانک ملی در سال های اخیر با شناخت صحیح از تهدیدها و فرصت ها، سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال انجام داده و در خیلی از حوزه های جدید به عنوان بانک مرجع در کشور مطرح بوده و کانال های اصلی ارتباطی دیجیتال خود نظیر اینترنت بانک و موبایل بانک را باکیفیتی منحصر به فرد برای مشتریان خود توسعه داده است.
او همچنین با بیان اینکه برای ورود به دنیای فرابانکی، بانک ملی فرابانکداری را در کشور با معرفی «نشان» آغاز کرده است، گفت: بر مبنای این تفکر، برند «نشان بانک» خلق شد که در عمل می توان گفت اولین بانک کاملا مجازی در ایران است که نسبت به اینترنت بانک و موبایل بانک، طیف گسترده تری از محصولات و خدمات مالی را به مشتریان ارائه می دهد.
وی توضیح داد که با تولد «نشان» مشتریان توانستند در اپلیکیشن «آپ» که مجموعه ای از محصولات و خدمات مختلف بانکی و غیربانکی را دریافت می کردند، نوع جدیدی از پرداخت را با نام «نشان پرداخت» بر بستر تکنولوژی QR Code تجربه کنند که شیوه پرداخت و ارایه خدمات متنوع مالی را وارد مرحله جدیدی میکند.